הבורסה בת"א מציגה: מחצית שורית וגידול במחזורי המסחר

נמשכת המגמה השורית. המניות הכלולות במדד ת"א-90 עלו מתחילת השנה ב-14%. שמונה חברות חדשות נרשמו למחר. בשוק אג"ח חברות גויסו כ-34.4 מיליארד שקל ונראה כי הבורסה מתחילה להתעורר

איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה. | צילום: קובי קנטור, יח"צ

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם עליות שערים, גידול במחזורי המסחר וגל הנפקות של מניות ואגרות חוב. בששת החודשים הראשונים של השנה נרשמו עליות שערים במרבית מדדי המניות המובילים בבורסה, וזאת בהמשך למגמה של השנה הקודמת (2016).

המניות הכלולות במדד ת"א-90 עלו בכ-14%, בהמשך לעלייה של 17% בכל השנה הקודמת בעוד שמדד ת"א-35 ירד בשני אחוזים בהשפעת מניות הפארמה הכלולות בו. רפורמת המדדים שיצאה לדרך בתחילת פברואר האחרון ומכירות ענק של בעלי עניין, בשווי כולל של כ-2.7 מיליארד שקל, תרמו לעלייה של כ-30% במחזורי המסחר.

מתחילת השנה נרשמו שמונה חברות חדשות למסחר בבורסה. מה שמעיד על תחייה מחודשת. משום שמדובר במספר גבוה יותר מאשר כל החברות שנרשמו למסחר בשנתיים האחרונות יחד. חברות אלו יצאו בהנפקה ראשונית וגייסו סכום מצרפי של כ-1.2 מיליארד שקל.

בין המנפיקות החדשות: יצרנית המל"טים 'אירונאוטיקס' שהנפיקה החודש מניות בשווי כ-404 מיליון שקל בהצעת מכר לציבור וגייסה כ-53 מיליון שקל נוספים, זוהי ההנפקה הראשונית הגדולה ביותר בתולדות הבורסה שביצעה חברת הייטק, והגדולה ביותר שביצעה חברה חדשה מאז הנפקת 'עזריאלי' לפני שבע שנים בדיוק.

נתון נוסף שיכול להצביע על ההתאוששות שחווה הבורסה מגיע משוק האג"ח. כאן נרשמה במחצית הראשונה של השנה התגברות בגיוסים באמצעות אגרות חוב. בבורסה אומרים כי נכון לרגע הזה מסתמנת השנה כשנת שיא. עד עתה גויסו כ-34.4 מיליארד שקל באמצעות אג"ח קונצרני לעומת כ-63 מיליארד שקל בכל השנה הקודמת. מחזורי המסחר באג"ח חברות הגיעו לשיא ועמדו על 0.9 מיליארד שקל ביום.

כתיבת תגובה