הבורסה הודיעה: מדד הנדל"ן יפוצל לתתי ענפים

הבורסה לניירות ערך מודיעה: מדד הנדל"ן יפוצל לשני תתי ענפים • האחד ירכז חברות של נדל"ן מניב והשני יכלול את יתר החברות העוסקות בבנייה

הבורסה לניירות ערך | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מדד "תל אביב נדל"ן" יפוצל. בהודעה שפרסמה אתמול הבורסה לניירות ערך בתל אביב נאמר כי הוחלט על פיצול מדד תל אביב נדל"ן לשני תתי ענפים שונים. האחד יקרא 'נדל"ן מניב' והשני 'נדל"ן בנייה'.

עד כה, 70 חברות הנדל"ן הנסחרות בכ-128 מיליארד ש"ח היו תחת מדד אחד "תל אביב נדל"ן". אך החל מחודש יוני הקרוב יהיו שני מדדים נפרדים. הראשון שבהם, ירכז את הנדל"ן המניב ויכלול 51 חברות מענף נדל"ן המניב המחזיקות בנכסים המניבים ובעלות הכנסה שוטפת -כאשר  הנכסים המניבים כוללים נכסי מסחר, תעשייה, משרדים, לוגיסטיקה, מגורים, מלונאות, דיור מוגן וקרנות השקעה בנדל"ן (ריט).

רף הכניסה למדד הנדל"ן המניב יכלול שני קריטריונים – לפחות 60% מההכנסות השנתיות מעסקי נדל"ן מניב ולפחות 60% מנכסי החברה. חברות הנדל"ן המניב הנסחרות כיום בבורסה הינן בשווי כולל של כ 110 מיליארד ש"ח.

המדד הנוסף והמשני ירכז את החברות שעוסקות בכל אחת מענפי הבנייה השונים ויכלול את החברות העוסקות בייזום בניה, קבלנות, התחדשות עירונית ותשתיות בשווי של כ-18 מיליארד שקל.

את העומד מאחורי החלטה זו הסבירו בבורסה כי הסיכונים בשני הענפים הינם שונים בתכלית, ועל כן, עבור המשקיעים קיים צורך בפיצול ההשקעות על מנת שיוכלו לקחת במכלול השיקולים את אופי פעילותן של החברות השונות.

עם זאת הסבירו בבורסה כי ניתוח פעילותן של החברות ועמידתן בקריטריונים תבוצע אחת לשנה – בסוף יוני.

כתיבת תגובה