הביטוח הלאומי חשף כמה כסף הביאו תושבי סביון לביתם בחודש

מחצית מהשכירים במשק הביאו הביתה פחות מ-6,500 שקל ברוטו לחודש. תושבי כפר האורנים במטה בנימין השתכרו 16.7 אלף שקלים לחודש. השכר הממוצע במשק עלה ב-7.9% והתייצב על 10,235 שקל ועובדי חברת החשמל מחייכים

מחפשים אוכלוסיה מבוססת. בית בסביון | צילום אילוסטרציה: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (ד) את נתוני השכר לחודש יוני האחרון. במקביל התפרסמו גם נתוני הביטוח הלאומי לשנת 2014. מהנתונים עולה תמונה עגומה למדי. לפני שנתיים עמד השכר החציוני על 6,426 שקלים ברוטו לחודש.

משמעות הדבר היא כי מחצית מהשכירים משתכרים פחות מסכום זה ומחציתם מעל סכום זה. נתוני הביטוח הלאומי נחשבים אמינים במיוחד לנוכח העובדה שהם מקיפים את שכרם של מיליוני שכירים ומאות אלפי עצמאיים.

מעניינת העובדה כי נתוני הביטוח הלאומי חושפים את מפת השכר הגבוה בישראל. לא תאמינו היכן השתכרו הכי הרבה. דווקא בכפר האורנים שבמטה בנימין הביאו הביתה בכל חודש (בממוצע) 16.7 אלף שקל לחודש. בסביון אגב, השתכרו בממוצע 16.3 אלף בלבד.

חשוב לציין כי השכר החציוני שעמד ב-2014 על 6,426 שקל, אינו השכר הממוצע במשק שגבוה ממנו הרבה יותר. השכר הממוצע במשק בחודש יוני, עמד – לפי נתוני הלמ"ס – על 10,235 שקלים ברוטו לחודש. זינוק של 7.9% לעומת השכר הממוצע במאי.

ואם כבר הצצנו לשכרם של תושבי סביון וכפר אורנים, הנה נתונים מעניינים נוספים: עובדי חברת החשמל השתכרו בחודש יוני את השכר הגבוה ביותר – 18,554 שקלים בממוצע. עובדי הביטוח הלאומי עצמו, כמו שאר עובדי השירות הציבורי, השתכרו כ-17.5 אלף שקל. עובדי החינוך כ-9,700 שקל ואילו הרחק מאוחר נותרו עובדי המסעדות והמלונות שהשתכרו בממוצע 4,390 שקל ברוטו.

 

תגובה אחת ל: "הביטוח הלאומי חשף כמה כסף הביאו תושבי סביון לביתם בחודש"

  1. אל תשכחו שאחוז גבוה מתושבי סביון הם מבוגרים, קרי פנסיונרים, וממילא אם מכניסים אותם לממוצע הוא יורד בזמן שהם חיים עם פנסיות מטורפות, או לפחות נכסים במיליארדים. מה שברור שאדם עם הכנסה של 16000 ש"ח לא יהיה מסוגל לחיות ברמת החיים של מקום כמו סביון.

כתיבת תגובה