הבעלים של חברת התעופה הרוסית התרסקה בגרמניה

אשת העסקים הרוסית נטליה פילבה שהונה מוערך בכ-600 מיליון דולר התרסקה בעת טיסה במטוסה הפרטי • פילבה היא בעליה של חברת התעופה הרוסית השנייה בגודלה

מטוס איירבוס של S7 | צילום: אנה זוורבה מטאלין, אסטוניה, ויקיפדיה

אסון תעופתי בגרמניה: מטוס פרטי התרסק אמש בעיירה איגלצבאר שבגרמניה, סמוך לפרנקפורט.

האסון התעופתי הקטן לא היה מעסיק את התקשורת ברחבי העולם אלמלא הדמות המעניינת שנספתה בו: אשת העסקים הרוסית נטליה פילבה, בעליה של חברת התעופה הרוסית השנייה בגודלה S7 שבעבר נקראה סיביריה איירליינס. יצויין כי, באסון נהרגו גם הטייס ואדם נוסף. עדיין לא ברורה הסיבה שגרמה להתרסקות אך מדובר ככל הנראה בכשל טכני.

על פי 'פורבס' הונה של פילבה ובעלה איש העסקים ולדיסלב, מוערך בכ-600 מיליון דולרים. חברת S7 מחזיקה בצי של 96 מטוסים שמגיעים ל-181 יעדים ב-26 מדינות בעולם. לחברה יש הסכם "שותפות קוד" עם חברת התעופה הישראלית 'אל-על': החברה הישראלית מבצעת טיסות למוסקבה והחברה הרוסית מבצעת משם טיסות המשך בתוך רוסיה.

בין החברה לבין ישראל יש גם קשר דם: שמה הקודם של החברה הוא 'סיביריה איירלינס'. ביום שלישי ז' בחשון תשע"ב -4 באוקטובר 2001 למניינם התרסקה טיסה מספר 1812 של החברה שיצאה מתל-אביב לנובוסיברסק שבסיביר. אז טיל קרקע-אוויר ששוגר במסגרת תרגיל בידי צבא אוקראינה פגע במטוס והפילו. באסון זה ניספו 66 הנוסעים ואנשי הצוות, בהם 51 בעלי אזרחות ישראלית, אסון זה היה האסון התעופתי הקשה ביותר בישראל. מכיוון שזו הייתה ההתרסקות הראשונה לאחר פיגועי 11 בספטמבר חשדו בתחילה שמדובר באירוע טרור, אך למפרע כאמור, נודעה הסיבה המצערת.

כתיבת תגובה