ההגבלות על נתב"ג: סוכני הנסיעות נותרו ללא מענה

הקיץ העצוב של סוכני הנסיעות: בלי עבודה, בלי עזרה מהמדינה • כך נפלו אלפי סוכני נסיעות בין כסאות הבירוקרטיה וההבטחות הפוליטיות הריקות מתוכן • מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "מצד אחד המדינה מסיבותיה ושיקוליה פוגעת בחופש העיסוק שלנו וביכולת הענף להשתקם ומצד שני מפקירה אותנו לגורלנו"

טרמינל 1, נתב''ג | צילום: סיון פרג'

הקורונה עדיין משתוללת בעולם, ראש הממשלה מפציר בישראלים להימנע מטיסות לחו"ל, ואלפי סוכנים ובעלי סוכנויות נסיעות נותרו ללא פרנסה וללא סיוע ממשלתי. רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "משליכים אלפים מתחת לגלגלי הרכבת"

בזמן ששר התיירות הנכנס רזבוזוב מנהל קמפיין על מחירי החופשות היקרים בישראל, ורה"מ בנט קורא לישראלים לא לטוס לחו"ל בעקבות התפשטות הווריאנט ההודי והעלייה בתחלואה בישראל, סוכני הנסיעות שבחודשי הקיץ נמצאים בשיא עבודתם בשנים רגילות, לא הצליחו עדיין להתאושש ממשבר הקורונה.

עם תום החל"ת וההחלטה של שר האוצר ליברמן לא להמשיך ולתמוך בענפים שעדיין לא חזרו לפעילות מלאה, מצאו עצמם אלפי בעלי סוכנות נסיעות, נותני שירותי תיירות, מורי דרך ומדריכים ביעדים בחו"ל ללא כל פרנסה ועזרה מהמדינה – והם רגע לפני מצב של אבטלה כרונית. מעל ל-1,500 עצמאים ובעלי עסקים ומעל ל-4,000 שכירים בענף נשכחו מאחור, ובשביליהם עונת התיירות הנוכחית עצובה מאוד.

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "עולם התיירות מתחלק לבעלי המלונות והרשתות הגדולות, ולסוכני הנסיעות, העצמאים הקטנים שמתפרנסים כבר שנים מהתחום. ההחלטה של המדינה לקבור את ענף סוכני הנסיעות שרובו ככולו מורכב מעצמאים, ובמודע להתעלם לחלוטין מאלפי עובדים שנותרים ללא כל מענה מחר בבוקר היא חרפה, וההשלכה שלהם מתחת לגלגלי הרכבת אינה מקובלת. אנו דורשים מהממשלה למצוא פתרון הולם לענף שייעלם אם לא יקבל תמיכה מיידית. הממשלה חייבת לדאוג לסקטור העצמאים, גם אם זה יעלה לה כסף. כל מרכיבי הממשלה החדשה הבטיחו לקדם את זכויות העצמאים, דמי אבטלה ורשת ביטחון סוציאלית. הבטיחו – שיקיימו".

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "משאירים אותנו פצועים בשטח. אני קוראת לשר האוצר ואנשי משרדו – לא להפקיר אותנו!, בשבוע האחרון, מאז הצהיר רה"מ כי רצוי להימנע  מלטוס, החלו אלפי עובדים לקבל מכתבי פיטורים כיוון שהסתיימה תקופת החל"ת והמענקים, הפעילות לא חזרה והקופה ריקה.

"מצד אחד המדינה מסיבותיה ושיקוליה פוגעת בחופש העיסוק שלנו וביכולת הענף להשתקם ומצד שני מפקירה אותנו לגורלנו, חרף הבטחות שקיבלנו מכל קצות הקשת הפוליטית! אם המדינה לא תתעשת ותכריז על סיוע מיידי, היא פשוט קוברת אותנו".

כתיבת תגובה