ההגרלה האחרונה של 'מחיר למשתכן': איפה יש לכם יותר סיכוי?

והרי הנתונים מההגרלה האחרונה של תכנית 'מחיר למשתכן' • ההגרלה היא האחרונה בסדרת ההגרלות ואולי גם אחרונה בתכנית זו, אם היא לא תוארך • בינתיים נרשמו כ-17,500 אלף איש להגרלה זו • וכמה מתמודדים מולכם בכל עיר

מחיר למשתכן בירושלים | צילום: 'ביזנעס'

לקראת סיום ההרשמה להגרלת ינואר 2020 משרד הבינוי והשיכון מפרסם עדכון נוסף לנתוני ההרשמה. להגרלה נרשמו 17,338 משקי בית, ומתוכם 634 בסדרה א', 2,570 בסדרה ב' ו-14,134 מסדרה ג'. 7,009 משקי בית הם בני מקום, מתוכם 212 בסדרה א', 1,064 מסדרה ב', 5,723 מסדרה ג'.

בהגרלת ינואר מוצעות 2,534 דירות ברחבי הארץ ב-39 הגרלות כאשר 707 דירות מיועדות לבני המקום. הרישום המאסיבי להגרלות – כ-7 נרשמים בממוצע לכל דירה – מעיד כי אמון הציבור עדיין נתונה לתוכנית. בסקירת הנדל"ן האחרונות הבאנו את השפעת מחיר למשתכן על כמות הדירות החדשות הנמכרות ועל היקף המשכנתאות שניתנה בשנת 2019.

הגרלת מחיר למשתכן הנוכחית שהיא אולי האחרונה עד להרכבת הממשלה (או ההגרלה האחרונה בכלל, אם התכנית לא תמומש) מתפזרת על פני 12 ערים ויישובים. העיר בית שמש מציעה את כמות הדירות הגבוהה ביותר עם 701 דירות מתוכם 135 דירות המיועדות לבני המקום. בבית שמש יש גם את כמות ההגרלות הגבוהה ביותר, 15 במספר ולהגרלות אלה נרשמו 5,627 משקי בית הזכאים על פי משרד הבינוי והשיכון לדירה בתכנית.

בעיר ירושלים עומדות להגרלה 523 דירות ב-4 הגרלות עם כמות נרשמים גבוהה ביותר של 6,413 משקי בית זכאים. גם בעיר חיפה יש ביקושים גבוהים יחסית. ל-302 דירות נרשמו 2,369 משקי בית. אור יהודה רושמת גם היא ביקושים גבוהים, ועל 113 דירות בלבד נרשמו לא פחות מ-6,261 משקי בית. העיר אשקלון מפגרת בהרבה אחרי אור יהודה בביקושים, אך עדיין רושמת 1,559 מתמודדים על 126 דירות בלבד.

בעיר אופקים ושדרות הסיכוי לזכות בדירה גבוה מאוד. על 275 דירות באופקים מתמודדים רק 731 משקי בית ואילו בשדרות מתמודדים 547 נרשמים על 211 דירות. בעיר אריאל מוצעות 94 דירות (993 נרשמים), עפולה 59 דירות (608), אלפי מנשה 56 דירות (858) ונתיבות 48 דירות (663).

את הרשימה סוגר היישוב הקהילתי 'מדרשת בן גוריון' הממוקם בקרבת קיבוץ שדה בוקר שברמת הנגב, בין באר שבע למצפה רמון עם 26 דירות, אליהן נרשמו רק 201 משקי בית. בישוב קיימים מוסדות חינוך ומחקר, ומרבית פעילות היישוב מנוהלת על ידי תאגיד מדרשת שדה בוקר.

רוצים להירשם? עד יום ראשון בשבוע הבא, ה-2 לפברואר, תוכלו להתמודד גם אתם על דירה ב'מחיר למשתכן' – וכאמור, אולי זו ההזדמנות האחרונה.

6 תגובות ל: "ההגרלה האחרונה של 'מחיר למשתכן': איפה יש לכם יותר סיכוי?"

  1. זכיתי לפני שנתיים וחודשיים, ואין היתר בנייה.
    אין גם עם מי לדבר – אז אני מדבר פה אתכם הקוראים, ועם עצמי.
    אולי מישהו בתקשורת יקרא וירים… את הכפפה.
    הגרלה 501 ראש העין.
    עיריית ראש העין מעכבת היתרי בנייה. ולמה? בלעז: ועדה מחוזית הטילה הגבלים על ועדה מקומית.
    ובעברית: עיריית ראש העין מעכבת מתן היתר 28 חודשים, כדי לקבל תקציב נוסף מהמדינה לתשתית.

  2. לא ברור מדוע שהממשלה הבאה לא תחתום על פרוייקט מבורך שכזה!!! סוף סוף זוגות צעירים מצליחים להגשים את חלום הדירה, גם מבחינת הון עצמי סביר וגם מחיר הדירה עצמה מדוע להיום רעים עם הצעירים ועם הזכות הזאת בכלל להגיע לדירה!!! כי להם ולילדיהם יש כבר דירות?! אז לא מעניין ממה שקורה לאחרים?!
    הפרויקט הזה חייב להמשך וחייבים לתת את האפשרות לחלום לדירה ולהגשים את החלום.
    צר לי שכנראה כל אלו שיושבים למעלה לא באמת מעניין אותם מאיתנו מעניין אותם מהכיסא עצמו ותו לא!!!!

  3. אסור לבטל את הפרוייקט הזה!!! הוא מבורך עבור זוגות צעירים שאין להם אפשרות לחלום על דירה משלהם, זאת האפשרות לחלום ולהצליח להגיע למשהו משלהם בלי לצפות לאיזו ירושה שתגיע מתי שהו!!! ממשלה יקרה זו שכרגע נמצאת וזו שתוקם בבקשה אל תבטלו את הפרוייקט המבורך הזה!!!

  4. עד שיש פרוייקט שבזכןתו יש לזוגות צעירים הזדמנות לרכישת דירה אז לבטל?? במידה ויובטל ולא ידאגו להמשך הדור הצעיר הקול שלי בבחערות ילך לערבים

  5. בקלפי בו" אדר שמים בקלפי רק מי שיתחייב להמשיך עם מחיר למשתכן.

  6. ספרדים תקשיבו – מקומכם בנתיבות
    יש הרבה כוללים והרבה בתי ספר לבנות והרבה תתים לבנים כולל שוק ענק עם כל החנויות שצריך כולל מכבי וכללית ורופא אסיא בלילות ושבתות
    מרכזי רפואה באזור – סורוקא בבאר שבע כחצי שעה נסיעה באוטובוס וברזילי באשקלון ואסותא באשדוד עם תחצ משופרת מאוד בתוך העיר ולמרכז
    ולעוד הרבה מקומות בסופש
    רק תדעו שעלול להיות טילים ואזעקות על נתיבות

כתיבת תגובה