ההכנות בישורת האחרונה: 'מבצע מירון' תשפ"ג יוצא לדרך

נשלמות ההכנות: מבצע מירון תשפ"ג יוצא לדרך | החל מיום חמישי יחולו שינויים בהסדרי התנועה | הושלמו ההכנות התחבורתיות לקראת ההילולא הקרובה | ההגעה למירון בתחבורה ציבורית בלבד באמצעות כרטיסי נסיעה שנקנו מראש  |בכל רגע נתון ישהו בהר ובמתחם ההילולא כ-50,000 איש ואלפי סדרנים ישמרו על הסדר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בישיבת היערכות במירון | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת הילולת הרשב"י, שתתקיים בל"ג בעומר החל בימים שני-שלישי,בשבוע הבא, יז'-יח' באייר תשפ"ג.

בהתאם למתווה מירון של השר הממונה, כמות החוגגים תושלש ואף מעבר לכך. על פי המתווה, בכל רגע נתון ישהו בהר ובמתחם ההילולא כ-50,000 איש. במתחם הציון תתקיים הדלקה אחת בלבד, כאשר שאר ההדלקות ייערכו במתחם ההילולא שנחנך השנה ובמתחם בני עקיבא.

מספר החוגגים והמתפללים יוגבל באמצעות כרטיסי נסיעה של משרד התחבורה שנרכשו מראש והעליה להר מירון תיעשה רק באמצעות תחבורה ציבורית.

הכרטיסים מאפשרים הגעה באמצעות תחבורה ציבורית, אוטובוסים פרטיים ושאטלים שיסיעו את החוגגים למירון, משך השהייה בהר ובמתחם ההילולא, יורחב השנה לחמש שעות.

על פי הנחיות הבטיחות והסדר הציבורי, לא תתאפשר הגעה לאתר באמצעות רכבים פרטיים והם יורשו להגיע בהרשמה מראש, עד לחניון אליפלט. הנסיעה למירון מתבצעת באמצעות שאטל קו 555 היוצא מהחניון למירון.

במטרה להבטיח את שלום הציבור ולשמור על הסדר הציבורי, יפעלו בכל תחומי ההר, הציון וההילולא, אלפי סדרנים מקרב הציבור החרדי. על הציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות הסדרנים.

השר פרוש וגורמי השיטור בסיור היערכות | צילום: דוברות המשטרה

הציבור נדרש להתחשב ולגלות אחריות וערבות הדדית, על מנת לאפשר לכלל ישראל להגיע לאתר מירון להתפלל ולחגוג *באופן שלא יעכב את כניסת הבאים בשעות שלאחר מכן.

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה, משטרת ישראל תפעיל מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח ואופנועים. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם היישוב וההילולא במירון, ודרכי הגישה אליהם.

מטרת היערכות המשטרה היא לסייע לסדרנים בהתאם לצרכים ולאפשר את קיום ההילולה באופן בטוח.

לאורך כל יום ההילולא משטרת ישראל וזק"א יפעילו עמדות לאיתור ילדים/בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד, המוקדים ממוקמים במרכז מעלה ההר מירון במתחם זק״א ובמרכז הציר הראשי של מתחם הילולה המרחב (89).

בעמדה יחולקו צמידים שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד. מומלץ לעבור בעמדה ולהצטייד בצמיד.

בנוסף בכל מקרה שבו ילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

פרויקטור מירון יוסי דייטש עם השוטרים בסיור היערכות | צילום: דוברות המשטרה

הסדרי התחבורה

על פי המתווה שסוכם, הבאים באוטובוסים של התחבורה הציבורית מכל רחבי הארץ יסעו ישירות למירון ובהגיעם למירון ירדו בטרמינל מספר 3 שבכניסה ליישוב מירון ובסמוך למתחם ההילולא המורחב.

הבאים בהסעות המאורגנות ירדו בחניון כחל, והבאים ברכבים פרטיים ירדו בחניון אליפלט, משם ימשיכו בשאטלים מרווחים לטרמינל מספר 4 הסמוך גם לכניסת הישוב למירון.

בדרך חזור יחכו שאטלים בחניונים שממול ההר עבור המתפללים והחוגגים, אותם הם יורידו בחניוני היציאה לרחבי הארץ. טרמינל מספר 1 עבור הנוסעים בתחבורה ציבורית, טרמינל 1א לחניון אליפלט עבור הנוסעים ברכבים פרטיים, טרמינל מספר 2 עבור הנוסעים לצפת, חצור ומרום גליל, טרמינל מספר 5 עבור הנוסעים בהסעה פרטית לחניון כחל.

כמו כן, אושר הסדר הנסיעה ברכבת ישראל, והמעוניינים לחזור בלבד ברכבת יוכלו לקחת קו 777 מטרמינל 1 לתחנת כרמיאל, ולעלות לרכבת עם כרטיס הנסיעה.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך וכן האזנה לכלי התקשורת.

המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למקרי חירום) ובאמצעי התקשורת.

בסיור היערכות בשטחי המושב מירון | צילום: דוברות המשטרה

מספרי טלפונים שחשוב לדעת:

▪️ ניתן להתעדכן כל העת במוקדי המידע הרשמיים להילולת הרשב"י במירון: אתר ההילולא, או קו המידע שמספרו 03-5661111- או/ 4502*

▪️ 1220 – איתור אבודים בשטח המתחם.

▪️ מרכז מידע לתחבורה ציבורית 8787*

כתיבת תגובה