ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה גורף בגלל חיפה כימיקלים

בהסתדרות אומרים כי סגירת פעילות חיפה כימיקלים היא "תרחיש בלהות ומכה קשה לפריפריה". הכריזו על סכסוך עבודה בענף התעשייה בכל הארץ ובכל מקומות העבודה בשירות הציבורי בדרום הארץ

אבי ניסנקורן | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המחסור באמוניה לצד הצעדים הממשלתיים שננקטו נגד המשך פעילותו של מיכל האמוניה של חברת 'חיפה כימיקלים', הביאה את ההסתדרות להכריז היום (ב) על סכסוך עבודה גורף דווקא בדרום, וזאת בשל העובדה שמרבית מפעליה של חיפה כימיקלים נמצאים דווקא בנגב.

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז היום על סכסוך עבודה גורף בכל ענף התעשייה בישראל ובקרב המעסיקים בדרום. ההסתדרות מלינה על הפגיעה החמורה שעלולה להיגרם לעובדים כתוצאה מסגירת הפעילות במפעלים בעיקר בשל סגירת מיכל האמוניה.

בהסתדרות מציינים כי הוצאה לפועל של מהלך זה, תותיר עובדים רבים, חלקם ותיקים ביותר ובאזורים מוכי אבטלה, ללא אלטרנטיבה וללא פתרונות תעסוקה חלופיים. עוד טוענים בהסתדרות בין העילות לסכסוך העבודה כי לסגירת המפעלים עתידות להיות השלכות לא רק על העובדים הישירים של המפעלים הנסגרים, אלא גם על עובדים נוספים בתעשייה.

סכסוך העבודה כולל, כאמור, את כלל המעסיקים במגזר הפרטי החברים בהתאחדות התעשיינים, ולצדם את כל מקומות העבודה בדרום, המשתייכים למגזר הציבורי, בהם: רשות החברות הממשלתיות והגופים הכפופים לה במרחבי הדרום, מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות בדרום, המועצות האזוריות, משרדי הממשלה, הרשויות הממשלתיות, המכונים וכל יחידות הסמך במרחבי הדרום.

ניסנקורן אמר היום כי "הכוונה לסגירת הפעילות במפעלים, מאיימת על פרנסתם ועל גדיעת מטה לחמם של כ-2,000 עובדים ובני משפחותיהם, לפני חג הפסח, כבר בימים הקרובים. חשוב להבין כי המפעל במישור רותם משמש כעוגן כלכלי למאות עובדים באזור הדרום שעלולים להישאר מול שוקת שבורה. אנו מדברים על תרחיש בלהות ומכה קשה לפריפריה. אני קורא לכל הצדדים לשנס מותניים ולהתכנס לשם מציאת פתרון אמיתי שימנע את אובדן מקומות העבודה".

כתיבת תגובה