ההפתעה למנכ"ל ה'איחוד': מתאחדים עם בית המדרש

ל'ביזנעס' נודע כי החלטתו של כ"ק האדמו"ר מגור הפתיעה את מנכ"ל ה'איחוד' השוהה במעז'יבוז' עם נדיבים • נודע לו על התאחדות ההנהלות של שני המוסדות הגדולים ביותר בחצר, המגלגלים כמאה מלש"ח בשנה – מהודעות הוואטסאפ שעברו בין החסידים

כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א | צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

עם כל הכבוד לחברי ההנהלה השונים, מוכשרים ככל שיהיו, הבעלים האמיתי של מוסדות גור השונים, הוא כידוע, כ"ק מרן האדמו"ר מגור.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

על פיו ישק דבר, והחסידים כולם עפר לרגליו. ראש לכל, בגור החסידים הם כעבדים העומדים לפני רבם, בהתבטלות מלאה ומוחלטת. כאשר סגן שר הבריאות נשאל לדעתו, הוא מביע אותה. אך כשהוא מקבל הוראות – הוא מבצע אותן ומחליף דיסק בלי הרהור שני. לכך נוצרו, וזהו הדנ"א של חצר גור.

משכך, כאשר הבשילה ההחלטה לאחד את הנהלת 'איחוד מוסדות גור' עם הנהלת בית המדרש הגדול 'המרכז העולמי של חסידי גור' בירושלים, נחתה ההודעה על חלק מראשי הנוגעים בדבר כרעם ביום בהיר.

אל הקודש פנימה נקרא ביום חמישי אחר הצהריים מנכ"ל בית המדרש, יונתן בורנשטיין, שבעצם חווה דז'ה וו, כשנודע לו כי דה פקטו, יקבל לידיו בחזרה את המושכות לניהול 'איחוד מוסדות גור' – מוסד שהיה תחת ניהולו המשותף עם נחמן וידיסלבסקי (שפרש בינתיים), עד לפני שנתיים.

בורנשטיין, מחזיק ברזומה אדיר של גיוס כספים, ולכלל חסידי גור זכור כיצד גייס 30 מיליון דולר בזמן קצר במיוחד, כהכנה ליציאה לדרך של בניית השלמת חלק הארי של בית המדרש. הוא כינס פגישה בת מספר שעות עם כמה מנגידי החצר ויצא משם כשהסכום בידו. לפני כן, כאמור, השתמש ביכולותיו הווירטואוזיות כדי לגיס כספים לאיחוד המוסדות.

עתה, כאמור, כשהודיע האדמו"ר כי יאוחדו שתי ההנהלות של המרכז העולמי ושל איחוד המוסדות, שב בורנשטיין לקדמת הזירה, ואף כגנרל עטור ניצחון אישי לא קטן. בבסיס ההחלטה עמד גם היגיון כלכלי, מלבד מהלכים שבהם אין לנו שיג ושיח ורצון לעמוד על פשרם: כאשר בורנשטיין נקרא עכשיו אל הדגל בעיקר כדי לנווט בין גיוס הכספים לשני המוקדים הגדולים של החצר, ויהיה עליו לנתב את הכספים מהנגידים בתבונה באופן כזה שיותיר ל'איחוד מוסדות גור' נתחים ש'נזלו' ממנו בשעה שבורנשטיין פרש הימנו, מבלי לפגוע בהכנסות של בית המדרש השואב בהקמת המרכז העולמי האדיר כספים גדולים מאוד בשנה.

עם זאת, ל'ביזנעס' נודע כי מנכ"ל 'איחוד מוסדות גור', לייבל יוסקוביץ, מי שנכנס לנעליו של נחמן וידיסלבסקי כמנכ"ל לצד חברי הנהלה נוספים חדשים: הקבלנים ויזמי הנדל"ן הנגידים שלמה טייטל ושמואל נרקיס, שניהם מבני ברק ושניהם ידועים כאילי הון בזכות עצמם – שמע על ההחלטה לאחד את שני הגופים בעודו בחו"ל, במסע למעז'יבוז' עם נגידי החצר בראשות חדב"נ האדמו"ר וראש כולל גור בפתח תקווה, הגרא"ה זילברשטיין שליט"א, בנו של רב חסידי גור בירושלים הגר"מ זילברשטיין שליט"א.

אם כי ייתכן שלא הייתה כל כוונה למדר את יוסקוביץ מקבל העדכון בקודש פנימה, ובמידה והאחרון היה בארץ הוא היה מוזמן אחר כבוד, לפני, אחרי או יחד עם שאר הנוכחים במעון קודשו של האדמו"ר מגור עם קבלת ההחלטה. אך על פי המידע שהגיע ל'ביזנעס', עודכן כאמור יוסקוביץ במהלך באמצעות הודעת וואטסאפ – אפילו לא בשיחת טלפון ממעון האדמו"ר.

ההפתעה של הנהלת איחוד המוסדות ושל המנכ"ל בפרט – הייתה מושלמת, למרות שיש שפירשו בטעות כי מודעות תנחומים משותפות שפורסמו לנגידים בעת אבלם, ועליהן היו חתומים שני הגופים, אמרו דבר מה על שיתוף פעולה ניהולי בין הקופות מלבד רצון לייצג את החצר בקול אחד כלפי חוץ.

מכאן ואילך, המרכז העולמי החדש יהפוך לחלק בלתי נפרד מאיחוד המוסדות ותחת פיקוחו ומשאביו, אך הכנסתו של בורנשטיין מהדלת האחורית אל הנהלת ה'איחוד', התקבלה, כפי שנודע ל'ביזנעס' בהפתעה מהולה במעט חמיצות אצל מנהלי ה'איחוד' הנוכחיים, שמואל נרקיס ושלמה טייטל, וכמובן אצל המנכ"ל בפועל, לייבל יוסקוביץ. יודגש, כי בורנשטיין הוא בולדוזר אמיתי, אך לאנשים דעתנים כנרקיס ושותפיו לניהול, קשה יהיה לקבל את מרותו במידה ויבקש ליטול לעצמו חלקים ניהוליים.

ישיבת הנהלה ראשונה של הנהלת ה'איחוד' עם 'המרכז העולמי' נקבעה ליום שני הקרוב בלשכת סגן שר הבריאות – במשרד הבריאות בירושלים, כאשר כיום, לאחר איחוד השורות בגור יעמדו בהנהלת הגוף המשותף חברי ההנהלה של ה'איחוד' – נרקיס, טייטל ויוסקוביץ', וחברי ההנהלה של בית המדרש – 'המרכז העולמי' הכוללת את בנו של האדמו"ר, הגר"נ אלתר שליט"א, יונתן בורנשטיין, איש החינוך וה'חוזר' של החצר, הרב יצחק מאיר טאומן, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יזם הנדל"ן הצעיר משמעותית מבני החבורה כולה, אברהם גוטסמן (36) והיו"ר, מרדכי זוננפלד.

האם יתווספו חברים חדשים להנהלת הגוף המשותף? עד מחר, יום ב', סביר להניח שיתבהרו פרטים נוספים.

תגובה אחת ל: "ההפתעה למנכ"ל ה'איחוד': מתאחדים עם בית המדרש"

  1. מצויין

כתיבת תגובה