ההתייעלות של 'שופרסל' הביאה לזינוק דרמטי ברווח הנקי

שופרסל פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון ולכל השנה הקודמת. הרווח הנקי זינק מ-153 מיליון ל-262 מיליון וההכנסות הסתכמו ב-11.8 מיליארד שקל. עלות שכרו של המנכ"ל עמדה על 4.7 מיליון שקל

שופרסל | צילום: אורי לנז, פלאש 90

'שופרסל', רשת השיווק הגדולה ביותר בישראל פרסמה הבוקר (ד) את דוחותיה הכספיים לשנה הקודמת. מהדוחות עולה כי החברה רשמה גידול בהכנסות וזינוק דרמטי ברווח הנקי.

הכנסות החברה טיפסו ל-11.8 מיליארד שקל אל מול 11.5 מיליארד בשנה הקודמת (2015), אך הרווח הנקי זינק מ-153 מיליון ל-262 מיליון, הרבה בעקבות צעדי ההתייעלות שנקטה שופרסל בשנה האחרונה כפי שמסר מנכ"ל החברה איציק אברכהן עם פרסום הדוחות.

"החברה פעלה גם השנה להתייעלות, לצמצום שטחי מסחר ולסגירת סניפים לא יעילים, דבר שתורם לתוצאותיה העסקיות של החברה", אמר אברכהן שעלות שכרו בשנה הקודמת עמדה על 4.7 מיליון שקל. שופרסל אף דיווחה על התרחבות המותג הפרטי שלה ועל הרחבת הפעילות הדיגיטלית במסגרת המסחר המקוון אותו רואה החברה כמנוע צמיחה משמעותי עבורה.

ברבעון הרביעי של השנה, בו נסגרה עסקת מגה שפינתה מהשוק מתחרה משמעותית, עלה הרווח הנקי של שופרסל ל-96 מיליון שקל (אל מול 77 מיליון ברבעון המקביל) והכנסות החברה הסתכמו ב-2.9 מיליארד, די דומה לנתוני הרבעון האחרון של 2015.

כתיבת תגובה