הוארכה בשנה נוספת הוראת השעה לבנייה על הים

ועדת הפנים אישרה להאריך בשנה את הוראת השעה המאפשרת בנייה למגורים (20%) במגרשים המיועדים למלונאות על יד הים

בניינים לחוף ימה של הרצליה shutterstock

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יואב קיש אישרה לקריאה שניה ושלישית הארכת הוראת שעה שנועדה ליצור תמריץ לבניית בתי מלון, באמצעות אישור תוספת שטחי בניה למגורים במגרשים המיועדים למלונאות. שיעור תוספת השטח שישמש למגורים מוגבל ל-20% מהשטח המותר לבניה למלונאות.

למרות בקשת משרד התיירות להאריך את הוראת השעה בשנתיים, החליט יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש להאריכה רק בשנה אחת נוספת. "משך הזמן של שנתיים בהן חלה הוראת השעה לא מאפשר להבין אם ראוי להמשיך בה או לא. לכן נאשר הארכת ההוראה בשנה אחת נוספת, על מנת שתהיה שהות לבחון את השלכות ההוראה" אמר קיש.

היו שהתנגדו להארכה בניהם ח"כ לאה פדידה וזאת בטענה כי  בהוראה אין אלמנטים של שמירה סביבתית וחופית, גם ח"כ יעל כהן פארן הצטרפה לדברים ורמרה כי הארכת הוראת השעה מסוכנת. "זהו פתח לבניית מגדלים על הים. לפני שבועיים הוולחו"ף דנה בכיכר אתרים. התוכנית היא להקים שם 3 מגדלים של 40 קומות, בהם יהיו 30% מגורים. הוועדה המחוזית מאשרת. יש להם סמכות. בחוק שחוקק לפני שנתיים, של הוראת השעה, ניתן אור ירוק למגורים על הים, וועדות התכנון לוקחות את זה הלאה, החוק נתן להן הכוונה בכיוון מסוכן".

כתיבת תגובה