הווטו של בית הרפואה מעייני הישועה על העיתונות החרדית

הווטו שהטיל מעייני הישועה על העיתונות החרדית והדיווח על "שני" הרוגים בקריסת הגשר בכביש גהה מצביעים על גוויעת עיתונות הפרינט בכלל וזו החרדית בפרט • טור פרשנות מיוחד

בית הרפואה מעיני הישועה. צילום: יעקב נחומי | פלאש 90

שתי ידיעות, אחת שהתפרסמה היום בכל העיתונים בארץ ואחת שלא התפרסמה בעיתונות היומית החרדית, ממחישות לנו יותר מכל את מותו של הפרינט אותו ניתן להגדיר כחלל שמקום קבורתו לא נודע, אבל על מותו אין ספק. ואולי מקום קבורתו בין דפי האינטרנט (לפחות במקרה של הפרינט במגזר הכללי).

כותרות העיתונים הבוקר, מלבד 'ידיעות אחרונות', מבשרות על מותם של שני אנשים בקריסת הגשר אמש בכביש גהה. בפועל, רק הנהג מת ולא היה נוסע נוסף לצידו כפי שהיו בטוחים עד לחילוץ הסופי. העיתונים לא ממש "נפלו" כי הדיווחים הרשמיים אכן דיווחו על שני הרוגים. כמובן לא דווח רשמית על הרוגים לפני החילוץ, אבל לאיש לא היה ספק שבן אנוש לא מסוגל לשרוד נפילת קורה של 55 טון, ואת התמונות כולם ראו מכל הצדדים. רק בשעת חצות ליל דווח על הרוג אחד.

אמממה, מה לעשות שהעיתונים המודפסים רלוונטיים עד השעה 12. ידיעות אחרונות שיש לו בית דפוס משלו, הצליח איכשהו להכניס את הנתון הנכון על הרוג אחד למהדורת הבוקר. זו אולי נקודה שולית, אבל היא מצביעה על מגמה מתמשכת של גוויעת הפרינט ומסמלת את מותו ואת חוסר הרלוונטיות שלו ככלי שמעביר חדשות. (יש לו מקום כמקור מידע מרוחב, אבל זה כבר עניין לטור אחר).

ונקודה נוספת: אתמול פורסם בכלי התקשורת הכללים כי נמצא חיידק בפגייה של בית הרפואה מעייני הישועה בבני ברק וכי המחלקה נסגרה. זאת אומרת, הפגים שנדבקו בחיידק הועברו לבתי רפואה בסביבה, פגים חדשים לא מתקבלים לבית החולים ומי שנמצא בפנים, נשאר.

מענייני הישועה הוא בית רפואה חרדי שפועל בבני ברק ולכאורה לא היה דבר טבעי ומתבקשה יותר מאשר שהעיתונות החרדית תדווח על המקרה. אולי לא היינו מצפים שזו תהיה כותרת ראשית כמו שהיה יום קודם בידיעות אחרונות, אבל ידיעה בעמוד ד' למטה בהחלט מתבקשת. קהל קוראי העיתונות החרדית הוא קהל היעד של בית הרפואה.

בפועל, שום ידיעה לא הופיעה בעיתונות החרדית בעניין זה. מחלקת הדוברות של מעייני שתיזזה אתמול את מנהל בית הרפואה, פרופ' רביד, מכלי תקשורת אחד לשני לסדרת ראיונות מרגיעים – הטילה ווטו על כלי התקשורת החרדיים ודרשה מהם לא לפרסם את הידיעה.

יכול להיות שזה קשור לעובדה שהפגייה בבית הרפואה היא אחת המחלקות הרווחיות ביותר במענייני הישועה, ובית הרפואה עלול להינזק משום שיולדות יסרבו להגיע למקום בו התגלה חיידק שעלול לפגוע אנושות בתינוקות?

אנחנו לפחות לא מאמינים שזו הסיבה, קשה לנו לחשוב שבית רפואה יסכים "למכור" את בריאותם של תינוקות בשל בצע כסף. חייבת להיות סיבה אחרת לכך שמעייני הישועה הטיל ווטו על פרסום הידיעה. נשמח לשמוע מה אתם חושבים. טקבקו.

 

תגובה אחת ל: "הווטו של בית הרפואה מעייני הישועה על העיתונות החרדית"

  1. בכל דבר יש הגיון.וגם למעייני הישועה
    לפעמים קשה להחזיר את הגלגל אחורה.ואסביר.מספיק השמצה אחת או טעות אחת ואז התקשורת פוגעת באנשים שעושים ימים ולילות למען תינוקות.ולמען הפגים.
    בית חולים נתון לביקורת.אבל צריך לפעמים לא לדווח.אם הדבר איננו משנה כרגע או בעתיד.מספיק עם יצר הסקרנות.זה גובל בשנאת חינם…..

כתיבת תגובה