הוזמנתם לקורס נהיגה מונעת? אולי תקבלו ארכה

ידיעה מעודכנת: בחודשים האחרונים הצטברו אלפי בקשות של נהגים שהשתתפותם בקורס בוטלה עקב הגבלות הקורונה | כדי לא להביא לכאוס מוחלט ולאיבוד רישיון של אלפי נהגים בבת אחת – משרד התחבורה החליט להאריך את דחיית ביצוע הקורס עד ל-30 בדצמבר 2022 | אך שימו לב: ההחלטה טרם אושרה בחקיקה

רישיונות בבקשה | צילום אילוסטרציה: shutterstock

למרות הודעה ששוגרה הבוקר על ידי דוברות משרד התחבורה, מתברר כי חובת השתתפות בקורסי נהיגה נכונה טרם נדחתה עד סוף 2022.

במקור, אמור היה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להעניק לנהגים המחויבים בקורס נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) ארכה נוספת לביצוע הקורס עד לסוף דצמבר של השנה הבאה, שנת 2022. זאת, לאחר ששרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי חתמה על תקנה הדוחה את מועד התליית הרישיונות.

אולם, משרד התחבורה מבקש להבהיר כי ההודעה שפורסמה הבוקר בדבר חובת השתתפות בקורסי נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) עדיין אינה בתוקף, מאחר שטרם הושלם הליך התקנת התקנות והנושא יידון בכנסת.

הודעה מסודרת על מועד הדחייה, ככל שתהייה, תפורסם בהמשך.

על פי התקנות כיום, נהג שזומן לקורס נהיגה נכונה ולא ביצע אותו רישיונו מותלה עד ביצוע הקורס. בחודש מארס 2020, עם פרוץ מגפת הקורונה, הוארכה בשישה חודשים התליית רישיונות נהיגה של נהגים ונהגות שנדרשו לבצע את קורס החובה בשל מגבלות הקורונה.

במסגרת הסגרים והמגבלות שהוטלו עקב מגפת הקורונה, מרכזי ההכשרה לנהגים לא פעלו או פעלו באופן חלקי במשך מספר חודשים. בעקבות זאת, נוצרו עומסים כבדים, שהגבילו את מספר הנהגים שהצליחו להשלים את ההכשרה במועד שנקבע להם.

בחודשים האחרונים הצטברו אלפי בקשות של נהגים שהשתתפותם בקורס בוטלה עקב הגבלות הקורונה, והדחייה בביצוע הקורסים נועדה לאפשר לחברות המבצעות את הקורסים מטעם משרד התחבורה שהות מספקת לביצוע הקורסים לכל הנהגים המחויבים בהם. זאת, מבלי לפגוע בחופש התנועה של הנהגים והנהגות, שנבצר מהם לבצע את הקורס.

לכן, במטרה למנוע פגיעה בנהגים ונהגות הוחלט במשרד התחבורה להאריך את דחיית ביצוע הקורס עד ל-30 בדצמבר, 2022 – אם כי כאמור הדבר טרם אושר סופית, כפי שהתברר מאוחר יותר, והודעת תיקון של המשרד יצאה לדרך ופורסמה בהתאם.

כתיבת תגובה