הוכרזו הזוכות בתחרות כתיבת מאמרי הגות בנושא : כח המילה

התחרות הינה הראשונה מסוגה לנשים של מפעל הפיס, הזוכה בהפרס הראשון זכתה ב 25,000 ₪

יור הפיס עוזי דיין מנכל הפיס עמרי לוטן והנהלת אפיקים.

בבית מפעל הפיס התקיים השבוע (יום א' 31.12.17) אירוע סיום לתחרות הראשונה בכתיבת מאמרי הגות לנשים, באירוע הוכרזו שמות הזוכות בתחרות. בהשתתפות חברות ועדת השיפוט של התחרות הסופרת רות רפפורט, היועצת התורנית תרצה קלמן, הסופרת מרים אפללו, ד"ר תמר מאיר, הסופרת ואשת התקשורת מירי שניארסון, יו"ר מפעל הפיס האלוף (מיל') עוזי דיין, מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן, הזוכות ובני משפחותיהן, סופרות, נשות תקשורת, עורכות ועוד.

את אירוע הסיום פתח יו"ר מפעל הפיס האלוף (במיל') עוזי דיין בהתרגשות וסיפר על ההצלחה האדירה של התחרות, מעל 500  חיבורים שהגיעו לועדת השיפוט  בפחות מחודשיים. עוזי דיין שיתף את הדרך הארוכה של המיזם החדש, תחרות לנשים במגזר." אחרי 7 שנים עם תחרות חיבורים תורניים לגברים ומעל 8,000 חיבורים שהגיעו למערכת, פנו אליי נשים מהמגזר ושאלו למה אין תחרות לנשים? המיזם קרם עור וגידים, במהלך השנה האחרונה אחרי אין ספור התלבטויות איך לייצר קונספט מותאם במיוחד לציבור הנשי במגזר".

נושא התחרות 'כח המילה' נבחר אחרי דיונים של חברות ועדת השיפוט, הנושא הנבחר הוסכם פה אחד כמתאים ביותר לכל הגילאים החל מנשים צעירות ועד נשים מבוגרות,  תלמידות סמינר לצד רבניות וסופרות.

חברות ועדת השיפוט: רות רפפורט, תרצה קלמן ומירי שניארסון שיבחו את פריצת דרך של מפעל הפיס עם המיזם הייחודי ואת האומץ של היו"ר עוזי דיין להביא מיזם לנשות המגזר. השופטות שיתפו את תגובות ההתלהבות שקיבלו בכל מפגש עם נשים מהמגזר בהרצאות, באירועים, אפילו בשיח נשים בגינה התחרות הפך לנושא שיחה.

במקום הראשון זכתה הגברת חנה גודינגר בת 38 מבת עין, שקיבלה מלגה בסך 25,000 ₪ במקום השני זכתה הגברת חנה שטסמן בת 41 מירושלים, שקיבלה מלגה של 20,000 ₪, במקום השלישי זכתה הגברת רות מורגשטרן בת 29 מאשדוד שקיבלה מלגה בסך 15,000 ₪. במקום הרביעי זכתה הגברת יעל מאלי בת 63 משכונת עיר דוד בירושלים שקיבלה מלגה על סך 10,000 ₪ ובמקום החמישי הגברת חנה שפיגל בת 26 מתפרח שקיבלה מלגה על סך 5,000 ₪ .

הזוכה במקום הראשון הגברת חנה גודינגר אמרה לאחר טקס חלקת הפרס: הפרס הגדול שלי זה לא ה-25,000 ₪ אלא ההזדמנות שמפעל הפיס פתח לציבור הנשים בעיקר ולי בפרט לפרוץ דרך בתחום הכתיבה, לקחת אשה ולנתק אותה מכל העיסוקים בניהול הבית ושהיא תתיישב לכתוב מאמר עשיר תוכן שיעמוד בקריטריונים זו לא משימה קלה, כל אישה שהשתתפה בכתיבת חיבור זה פרס בפני עצמו..

כתיבת תגובה