הוציאו את העז: מחיר החשמל יעלה 'רק' ב-2.9%

דיברו על 6-8%? עכשיו אפשר להעלות בכ-3% בלי שתתרגזו • הייקור בחשמל התאפשר בעקבות ויתור על מאות מיליונים הכנסות ממכסים על הדלק • ולאן נעלמה אופציית ייצור החשמל בגז? • אחרי ההוזלה בתחילת 2018, בסך הכל מחזירים את המחיר ל-0.6% מעל דצמבר 2017

מחיר הרפורמה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הטבת בחירות: בעקבות החלטת משה כחלון לוותר על מס הדלקים המסתכם במאות מיליוני שקלים במצטבר ב-2019 ו-2020, מחיר החשמל שאמור היה לעלות בכ-6-8%, יעמוד רק על ייקור תעריפי של 2.9% 'בלבד'.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ההחלטה על הייקור של רשות החשמל נובעת כתוצאה מחיבורם של מתקנים סולריים לרשת החשמל לצד הרפורמה שבוצעה בחברת החשמל.

כאמור, המס על הפחם (הבלו על הדלקים) שהיה אמור לעלות לקראת 2019 בוטל בשבוע שעבר, כשהשר כחלון התקפל מול המחאה המתבססת (שבינתיים כשלה מעט, אולי בגלל צעדיו – למרות הסיקור התקשורתי הבלתי פוסקת) של 'האפודים הצהובים' נגד יוקר המחיה והודיע על ביטול ההחלטה ודחייתה ל-2020.

למעשה, מדובר – ביחס לדצמבר 107 – בסה"כ על עלייה של 0.6% ביחס לתחילת 2018, אז תעריף החשמל הוזל בכ-2.3%.

'ביזנעס' מזכיר, כי הדיבורים על הוזלה נוספת של ייצור החשמל בגלל המעבר לשימוש בגז במקום בדלקים נגדעו, בין היתר – בשל מחיר הגז הגבוה.

הפעם ניצלנו מההעלאה בעקבות הוויתור במס על הפחם (הכולל כאמור את מס הבלו – המכס על הדלקים, שגורם לכך שביומיום יותר מ-60% מרכיב התשלום שלנו על הדלק, יחד עם 17% המע"מ הולך למסים). אבל ב-2019 – אף אחד לא מבטיח לנו זר של שושנים.

אב זה כבר יקרה אחרי הבחירות, לא?

כתיבת תגובה