הופחת המס לסיגריות אלקטרוניות רב פעמיות

ועדת הכספים אישרה עדכון של צו המיסוי על סיגריות אלקטרוניות | הופחת גובה המס ב-10% בכל אחד מרכיבי המיסוי | ברשות המסים הסבירו כי מדובר בעיקר בקהל צרכנים מבוגר, וכי בעת המילוי חל פחת | מאז כניסת המס לתוקף מורגשת ירידה של עשרות אחוזים ביבוא הסיגריות האלקטרוניות | סיגריה אלקטרונית חד פעמית נותרה עם המיסוי ברף הגבוה

סיגריה אלקטרונית | אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה את הצעת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 18), התשפ"ב-2022 – צו הממסה סיגריות אלקטרוניות.

האישור מגיע בהמשך לדיוני הוועדה בתחילת השנה. בעקבות כך שהתנגדות שהוגשה לצו שאושר טרם נדונה, פורסם צו חדש שהצריך את אישור הוועדה, בתוך כך אושר גם שינוי בצו לעניין גובה מיסוי הנוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות.

הצו החדש קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יחול מס קנייה בגובה 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל, אשר בכל מקרה לא יפחת מ- 14.08 ש"ח למ"ל.

מדובר בהפחתה משיעור המס שהוטל בצו הקודם, כאשר רכיבי המיסוי הופחתו ב-10% כל אחד מהם. טרם ההפחתה עמד המיסוי בצו הקודם על מס קנייה בגובה  270%+ 8.16 ש"ח למ"ל אשר לא יפחת מ- 15.64 ש"ח למ"ל.

נציג רשות המיסים, קובו בוזו הסביר כי התיקון נעשה משתי סיבות: "במהלך הדיונים עלה שנוזל המילוי משמש יותר את האוכלוסייה המבוגרת ופחות את בני נוער שמתמכרים יותר לחד פעמיות. מה שגילינו עוד, זה שיש פחת מסוים – כשקונים בקבוקן של נוזל, וצריכים למלא את כלי הסיגריה, תוך כדי נשפך נוזל, ויש פחת מסוים".

עוד הוצג, כי מאז כניסת המס לתוקף מורגשת ירידה של עשרות אחוזים ביבוא הסיגריות האלקטרוניות.

 לעניין מיסוי הסיגריות האלקטרוניות החד פעמיות, הפופולאריות בקרב צעירים אין שינוי, וזה נותר ברף הגבוה יותר.

תגובה אחת ל: "הופחת המס לסיגריות אלקטרוניות רב פעמיות"

  1. מביאים אותם בשחור מהשטחים, כול הנוזלים הם חיקויים עם מדבקה אפורה, השוק הפך להיות שוק שחור ומסוכן

כתיבת תגובה