הורים יקרים, אולי תפסיקו להתעסק בשטויות

הטלפון של דניאל שבקס לא נח בשבועיים האחרונים. הורים רבים מבקשים ממנו עצה ותושייה. הם רוצים לדעת היכן כדאי להם להפקיד את חמישים השקלים שהמדינה נותנת לילדיהם. זה כל מה שיש להם בראש

כסף ישראלי | צילום אילוסטרציה: Maor Winetrob, שאטרסטוק

שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. סוף-סוף, אחרי חודשים ארוכים, זה יקרה. אנשים יפסיקו להתעסק בשטויות ויתחילו להתעסק בדברים החשובים באמת.

מאז שהביטוח לאומי פרסם שהתוכנית ה"חיסכון לכל ילד" יוצאת לדרך ועד הימים האלה אני מוצף מיד יום בפניות רבות היכן נכון להשקיע את כספי הילדים. גם כאשר חזרתי והסברתי שצריך לבחור מסלול דינמי לילד צעיר ושנכון לרגע זה אין עדיין נתונים על המסלולים, ההורים המסורים לא התייאשו, ופנו שוב לאחר מספר שבועות: "האם אתה עדיין חושב אותו דבר? משהו השתנה? אתה בטוח בטוח שצריך לבחור במסלול כזה או אחר לילד בגיל זה או אחר?".

אותם אנשים שפתאום הפכו אכפתיים ומתעניינים בהשקעות במטרה להרוויח עוד כמה גרושים, מאבדים סכומים גדולים הרבה יותר מכיוון שהם בכלל לא מתעניינים ואכפתיים לגבי כספי הפנסיה שלהם, כספי ההשתלמות שלהם ועוד ועוד. אותם אנשים בדיוק שבזבזו שעות ארוכות בחיפוש תשובה לשאלה היכן יופקדו חמישים שקלים, שוכחים שמידי חודש הם מפקידים מאות שקלים לקרן פנסיה.

הם לא יודעים כיצד מנוהלים הכספים הללו, כמה דמי ניהול הם משלמים, מה התשואה הממוצעת, איזו תשואה יכלו להשיג וכן הלאה. הם גם יכולים להיות בין אלה שאיבדו סכומי עתק כאשר התפתו לתשואות פנטסטיות שמבטיחות המודעות הצבעוניות וידיעות היח"צ בעיתונות החרדית.

אבל כל מה שמעניין אותם ומטריד את שלוותם אלה הם אותם חמישים שקלים?!

הרי אותו הורה קנה דירה להשקעה בסכום גדול מבלי להתייעץ עם יועץ השקעות. עזבו יועץ השקעות, עם מישהו שמבין דבר או שניים בתחום הזה. אבל כאשר הוא נדרש להחליט על חיסכון של חמישים שקלים לחודש הוא פתאום לא יודע להחליט…

ולכן, יש לי עצה אחת עבור ההורים המסורים שיהיו בריאים. כל הכבוד על האכפתיות שהפגנתם. תמשיכו להתעניין ולהתייעץ, אבל תעשו זאת בדברים החשובים באמת. אם כל אחד ואחת יבדקו ויתייעצו על כל החלטה כלכלית מהותית כגון פנסיה (על פי רוב ההשקעה הגדולה ביותר בחיי האדם), קניית דירה, תכנית חיסכון בבנק, קרן השתלמות, קופת גמל וכל מוצר פיננסי אחר, הם אולי יצליחו למקסם את הרווחים ובאמת יישאר להם זמן פנוי כדי להתייעץ על חמישים שקלים לחודש.

תגובה אחת ל: "הורים יקרים, אולי תפסיקו להתעסק בשטויות"

  1. ממש לא נכון! עשרה ילדים כפול שנים עשר חודשים כפול ממוצע עשר שנים, נותן לנו מכפלה של לפחות שישים ריבוא שקלים חדשים. אני רוצה לראות מישהו משקיע סכום כזה בלי לברר קודם איפה וכמה. וכל זה עוד לפני הבעייה עם הריבית.

כתיבת תגובה