הורים, שימו לב || החום עולה: שני מקרים של שכחת ילדים

שני מקרים תוך שעות ספורות של ילדים שנשכחו ברכב בירושלים. באחד המקרים, נותרה ילדה בת 7 לילה שלם, ורק הבוקר הבחין בה עובר אורח שהזעיק את השוטרים |בעשור האחרון מתו 39 ילדים כתוצאה משכחה והילכדות ברכב | ארגון בטרם: מתריעים מפני שכחת ילדים ברכב בגל השרב הקיצוני שצפוי בסופ״ש עד 43 מעלות

מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב | צילום אילוסטרציה: chameleohseye, שאטרסטוק

היום בשעות הבוקר, הוזעקו שוטרי מחוז ירושלים לשני מקרים של שכחת ילדים שהסתיימו למרבה המזל ללא פגיעה קטלנית בחיי אדם.

באחד המקרים, בשעה 7 הבוקר דיווח אזרח ערני על ילדה נעולה ברכב בשכונת רמת שרת שבדרום ירושלים. שוטרים שהגיעו במהירות למקום, הבחינו כי האזרח מסייע לילדה תוך הסבר כיצד לפתוח את נעילת הרכב ולאחר זמן קצר היא חולצה מתוכו.

מבירור המקרה, עולה כי המשפחה שבב לביתה לקראת חצות והילדה נשכחה ברכב מאז. שוטרי תחנת מוריה הובילו את הילדה חזרה לביתה הסמוך שם פגשה בהוריה המופתעים והאם הועברה לחקירה בתחנת המשטרה.

במקרה נוסף הבוקר, גם כן בדרום העיר, התקבל דיווח מעט לאחר השעה 10 על ילד כבן 4 שנשכח במשך כחצי שעה ברכב אביו. שוטרי תחנת עוז של מחוז ירושלים שהגיעו למקום, הבחינו כי הילד מטופל ע"י גורמי הרפואה והוא פונה במצב קל לבדיקות. אביו של הילד זומן בהמשך לתחנת המשטרה לבירור נסיבות המקרה.

עם פתחו של הקיץ, ועומס החום הצפוי בימים הקרובים על פי התחזיות, השארת ילדים ברכב סגור ללא השגחה הינה מסכנת חיים.

שמרו על היקר לנו מכל: במשטרה שבים ומדגישים כי שכחת ילדים ברכב, בפרט בחודשי הקיץ החמים, עלולים להסתיים באסון, כפי שקורה למרבה הצער לא אחת מידי שנה. חשוב לזכור בסיום נסיעה ולוודא כי לא נשכח אף ילד במושב האחורי, והודות לקדמת הטכנולוגיה כיום, מומלץ להתקין מערכת התרעה מתאימה בכדי להימנע ממקרים מסוכנים מעין אלו.

גם בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מזהירים כי השרב ושינוי השגרה מעלים את הסיכון לשכחת ילדים ברכב.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2013-2022) מתו 39 ילדים כתוצאה משכחה והילכדות ברכב. בימים חמים הטמפרטורה בברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות, כשעיקר העלייה בטמפרטורות היא בחצי השעה הראשונה.

הנחיות הבטיחות של ארגון בטרם למניעת שכחה והילכדות ברכב:

לא משאירים ילד ברכב לבד – אפילו לא לרגע! גם לא עם חלונות פתוחים.

• אימוץ הרגל מציל חיים – השארת טלפון נייד, ארנק או תיק במושב האחורי, ביצוע תזכורת או שליחת הודעה לבן/בת הזוג בסיום הטיול.

• פותחים את דלתות הרכב בתום כל נסיעה לוודא שאין אף ילד במכונית לפני שנועלים אותו.

• כדי למנוע אפשרות להילכדות ברכב, בכל חנייה או עצירה נועלים את הרכב למניעת כניסת ילדים ללא השגחה.

• בכל התארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב, שומרים את המפתחות ביד או בכיס. שומרים את המפתחות הרחק מהישג ידם של הילדים ולא נותנים להם לשחק במפתח בזמן ההתארגנות לנסיעה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "עקב הטמפרטורות הקיצוניות הצפויות בימים הקרובים, חשוב להבין כי שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים. לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת להורים ולכל אדם אשר מסיע ילד ברכבו – אל תגידו לי זה לא יקרה. הקפידו על הנחיות הבטיחות רק כך נמנע את האסון הבא".

כתיבת תגובה