הושגה פשרה: הוסר החסם לשיווק עשרות דירות בביתר עילית

אושר הסכם הפשרה בין משרד הבינוי והשיכון, רמ"י והקבלן, וקיבל תוקף של פסק דין • על פי ההסכם, תחל בנייתן של 70 יחידות דיור (מחיר למשתכן) שבנייתן התעכבה במשך שנים והקבלן יפוצה ב-3.75 מיליון ₪

בנייה בביתר עילית | ארכיון ביזנעס

 70 דירות נוספות ייבנו בביתר עילית לאחר שבנייתן נעצרה.

הכל החל בשנת 2018, אז זכתה חברת עופר אהרון במכרז במסלול "מחיר למשתכן" לבניית 70 יחידות דיור במגרש בביתר עילית.

לאחר הזכייה, ובמהלך הפעולות שננקטו ע"י החברה לצורך קבלת היתר בניה, התגלה בתיקי העיריה קו מקורות תת קרקעי, שעובר בחלק מהמגרש, באופן שמונע  את האפשרות לבנות את כל יחידות הדיור על פי התכנית התקפה. בהתאם, פנתה החברה למשרד בטענה כי יש להעתיקו בטרם הבנייה.

על מנת לאפשר את קיום הפרויקט, משרד הבינוי והשיכון החל לפעול אל מול חברת מקורות לצורך העתקת הקו. התהליך מול חברת מקורות ארך זמן רב, אשר במהלכו התעכבה הבנייה על-ידי היזם וזאת למשך שנתיים (עד שיועתק הקו בפועל).

לאחר עבודה מאומצת הוחלט כי חברת מקורות תסיים לבצע בתקופה הקרובה את העבודות בשטח להעתקת קו המים.

בשנת 2019 שלחה חברת עופר אהרון הודעת ביטול על החוזים שנחתמו ודרישה להשבה ופיצוי. בהמשך לכך בשנת 2020 החברה תבעה השבה של הוצאות הפיתוח בסך של 17,349,018 ש"ח, השבה של הכספים ששילמה בעבור הקרקע בסך של 643,071 ש"ח, פיצוי בגין נזקים ובהם הוצאות נלוות (תכנון, מיסים, ייעוץ פיננסי ועוד), אובדן הזדמנויות חלופיות, פגיעה בשם הטוב, ונזק לא ממוני, בסך של 22,000,000 ש"ח.

בסיום המשא ומתן שהתקיים בין הצדדים משרד הבינוי והשיכון , רמ"י והחברה הקבלנית, החברה הסכימה להתפשר על סכום פיצויים בסך של 3,750,000 ש"ח מאת רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון ותבצע את הפרוייקט.

בחמישי האחרון נחתם רשמית הסכם הפשרה בין הצדדים וקיבל תוקף של פסק דין, ובכך הוסר חסם מרכזי לבניית הפרוייקט בביתר עילית והבנייה תוכל להימשך כמתוכנן לטובת הזוכים בעיר.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "אני מברך על התקדמותו של הפרויקט בביתר עילית, אשר יעניק פתרונות דיור לעשרות משפחות בעיר. אחת המטרות המרכזיות היא הסרת חסמים לפרויקטים השונים והנעת תהליך התכנון והבנייה בערי ישראל".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "נמשיך לפעול במלוא המרץ לספק פתרונות דיור ולהסיר חסמים בכך מקום בו חל עיכוב או קושי בהשלמתם של פרויקטים לדיור".

תגובה אחת ל: "הושגה פשרה: הוסר החסם לשיווק עשרות דירות בביתר עילית"

  1. זאב אלקין קוצר את הפירות של יעקב ליצמן והעוזר שלו בבציק שעשו את כל הנ"ל ובהשתדלות הרב מאיר טוקצינסקי מאגד הזוכים בפרויקט

כתיבת תגובה