הותלה תקן האיכות של שטראוס: מפעל השוקולד ייסגר ל-3 חודשים

משרד הבריאות שלל את תקן האיכות של מפעל השוקולד ל-3 חודשים | המשמעות: אי אפשרות ייצור ברבעון הקרוב | לצד הריקול הגדול ביותר בתולדות המדינה, מדובר בנזק כספי המוערך בכחצי מיליארד שקלים | תחשיב המכירות של 2021 ממפעל הממתקים והשוואתו לתקופה הנוכחית מעלה הערכה של אובדן מכר בהיקף של כ-200 מיליון שקלים, שיתווספו להערכת הנזק של כ-300 מיליון שקלים מהריקול למוצרים

מפעל הממתקים עלית שטראוס בנוף הגליל | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הבוקר הגיעו מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס – ראש שרותי בריאות הציבור והגב' פנינה אורן שניידור ראש שרות המזון הארצי במשרד הבריאות, למפעל השוקולד של שטראוס שבנוף הגליל על מנת לעמוד מקרוב אחר הכשלים שאירעו.

פרופסור נחמן אש הסביר כי הצוות המקצועי של המשרד ראה מקרוב את הכשלים שנחקרים עתה. פרופ' אש ציין כי "המפעל מבצע תהליך הפקת לקחים מהיר. אך כדי להכשיר את המפעל לייצור מחדש, החלטנו להתלות את תו תקן האיכות של המפעל לשלושה חודשים", זאת משום שיש תהליך הפקת לקחים ארוך שעל המפעל לבצע. הוא הבהיר כי "המשמעות היא שהם לא יכולים לייצר ולשווק את המוצרים שלהם, תו האיכות הזה הוא תו נדרש למפעלים בסדר גודל הזה".

במסגרת הסגירה ייבחן תהליך הבקרה, למרות שאת זיהוי הסלמונלה ביצע המפעל בעצמו בתהליכי הבקרה שהוא מפעיל במקום.

ד"ר אלרעי פרייס ציינה כי התרשמה ממה שכינתה "כשלים שנמצאו בתהליכים". לדברי בשטראוס הבינו את הדבר ומתבצע תהליך של הפקת לקחים. לדברי ד"ר פרייס, "המפעל משתף פעולה בצורה מלאה עם צוות המחוז והצוות של שירות המזון הארצי במשרד הבריאות". היא ציינה כי הצוותים "עובדים בשיתוף פעולה כדי לדאוג שהדבר הזה ייגמר כמה שיותר מהר ויחזור לפעילות מלאה".

לפי חישוב של נורית קדוש ב'כלכליסט' היום, הרי שהחלטת המשרד צפויה להשפיע בנוסף להפסד הראשוני, על הפגיעה הכלכלית לשטראוס בעקבות המשבר. "מכירות מפעל הממתקים הסתכמו ב-2021 ב-850 מיליון שקל. סגירתו ל-3 חודשים תגרום לאובדן מכר בהיקף של כ-200 מיליון שקל, המתווספים לאובדן המכר מהשמדת המוצרים שנאספו מהחנויות ושהיו במחסני החברה במסגרת הריקול בהיקף המוערך בכ-300 מיליון שקל וכן להוצאות העתק לתיקון הליקויים במפעל, פיצוי הלקוחות ושיקום המותגים", כתבה קדוש.

 

 

המשמעות המעשית היא, כי כחצי מיליארד שקלים עלולים להיגרע מהכנסות החברה בדוחות 2022.ױ

תגובה אחת ל: "הותלה תקן האיכות של שטראוס: מפעל השוקולד ייסגר ל-3 חודשים"

  1. גיוולד

כתיבת תגובה