הותר לפרסום: דרור גנון ממשרד התחבורה חשוד בשוחד

משיכה של 150,000 שקלים מכרטיס אשראי של קבלן, איש עסקים מנצרת שהעביר תשלומים לקבלנים שבנו את ביתו • אלה הם עיקרי החשדות נגד דרור גונן, סגן ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה • עורך דינו: "לא דבק בו רבב; ניסיון להכשיל מועמדותו למינוי בכיר"

אוטובוס אפיקים. שאטרסטוק

דרור גנון, סגן ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הוא החשוד בפרשת השוחד במשרד התחבורה. כפי שפורסם ב'ביזנעס' בעלי 'אפיקים', בני משפחת סלע, בעלי 'אמנון מסילות' החברה השולטת בחברת התח"צ 'אפיקים' הפועלת באזור השומרון, הדרום והמרכז חשודים כי בתמורה לטובות הנאה שוות כסף, העניק גנון ל'אפיקים', במשך תקופה ארוכה – החל משנת 2014, קווים רווחיים יותר והעניק לה עדיפות על פני מתחרותיה בתחום התח"צ.

כמו כן, שוחרר למעצר בית בן שבעה ימים איש העסקים סעיד עפיפי מבעלי חברת 'סיטי לדור' מנצרת, שנעצר בחשד כי מימן את בניית ביתו של גנון באמצעות כספים שהעביר לקבלנים, וזאת בתמורה לקידום עסקיו ועסקי חבריו. כמו כן נתפסו בביתו 1.25 מיליון שקלים במזומן שחולטו ע"י היחידה לפשעים כלכליים. הספים חולטו עד לבירור חשד בעבירות מס. עפיפי לא יוכל לצאת מישראל למשך 180 יום, ליצור קשר עם המעורבים בחקירה לרבות בעלי חברות התחבורה השונות בעניינים הקשורים לחקירה.

עתה כאמור הותר לפרסום כי דרור גנון, סגן ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, הוא הבכיר במשרד התחבורה שחשוד כי קיבל שוחד ממשפחת סלע ומאיש העסקים סעיד עפיפי.

פרקליטיו ערערו על פקיעת צו איסור הפרסום ועל מעצרו המתמשך אך נדחו על ידי בית המשפט בלוד.

כחלק מהחשד עלה, כי כוסו ע"י סלע חובות של גנון בסך עשרות אלפי שקלים למעצב הפנים שתכנן את ביתו בנווה אילן. עוד פורסם כי גנון נחשד בכך שמשך סך של כ-150 אלף שקלים מכרטיס אשראי הרשום על שם קבלן עבודות תקשורת שעבד בביתו.

דרור גנון מיוצג על ידי עו"ד אלי כץ, וטען בחקירתו כי כל הכספים שלקח – הושבו.  "גנון עובד ציבור שמעולם לא דבק בו רבב. בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים לסכל את קידומו המהיר באמצעים פסולים ולצערנו, פרשה זו היא חלק מאותו ניסיון לסכל את מינויו לתפקיד בכיר, תוך פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין המקצועי שצבר לאורך השנים", מסר עו"ד כץ.

ממשרד עו"ד ליאור אפשטיין ווליד כבוב המייצגים את ערן ואיתמר סלע נמסר: "בתום ימי המעצר שקבע השופט, ולאחר שהיחידה החוקרת ביצעה פעולות חקירה שהצביעו על תמיכה בגרסתם, לא לפני שאב המשפחה לא נעצר והאם שוחררה על דעת היחידה לפני תום מעצרה,שוחררו גם הבנים בהסכמה. בין מעצר למעשה עבירה אין קשר ישיר, המעצר בשיטתנו הכרחי ומכאיב במקרה זה בחרה היחידה החוקרת לאזן ככול הניתן בין חובת המעצר והפגיעה בחירות".

כתיבת תגובה