הזדמנות אחרונה בהחלט לנצל את הפאונד הישן שברשותכם

ביום ראשון הקרוב יחדל מטבע הפאונד הישן לשמש הילך חוקי בממלכה המאוחדת וכל המטבעות הישנים יהפכו לאבן שאין לה הופכין. בחודשים האחרונים החזירו אזרחי בריטניה לבנקים למעלה מ-1.2 מיליארד מטבעות ישנים

הפאונד החדש. צילום: Jeanette Teare | שאטרסטוק

זה סופו של כל מטבע. בעוד פחות משבוע, ביום ראשון כ"ה תשרי, ב-15 לאוקטובר, ייצא מהמחזור מטבע הפאונד הישן וניתן יהיה להשתמש רק במטבעות החדשים אותם קשה יותר לזייף.

המוכרים, המכשירים האוטומאטיים, המשרדים הממשלתיים והבנקים כבר לא יכבדו את המטבע הישן שלפי הערכות משרד האוצר הבריטי זויפו מיליונים מהם. המטבע החדש בעל שנים עשר פאות. תחשבו משושה אבל כפול והוא כולל כמה מאפיינים שיקשו מאוד על זייפנים.

נכון להיום כבר החזירו אזרחי בריטניה לבנקים למעלה מ-1.2 מיליארד מטבעות פאונד ישנים. המטבע החדש נכנס למחזור לפני כשבעה חודשים ובכוונת הבנק המרכזי של אנגליה להנפיק באמצעות החברה הממשלתית למטבעות לפחות 1.5 מיליארד מטבעות חדשים כדי לעמוד בביקושים שנוצרו בשוק.

המטבע החדש הוגדר כמטבע "הבטוח ביותר בעולם" והוא מחליף גם בעיצובו את המטבע הקודם שהונפק לראשונה בתשמ"ג. הרשויות בבריטניה קוראות לאזרחים למהר ולהחליף את המטבעות הישנים שברשותם עד למועד יציאתם מהמחזור, בעוד פחות משבוע, כאמור.

כתיבת תגובה