הזויים! מה אכפת לנו איך קוראים לזה? תנו לחיות בכבוד

ועדת העבודה של הכנסת אישרה היום הצעת חוק לשינוי המונח "קצבת זקנה" ל"קצבת אזרח ותיק". מה חושבים קשישים על השינוי ההזוי שלא שינה דבר בגובה הקצבה אותה הם מקבלים מהביטוח הלאומי?

שר הפריפריה בביקור במרכז יום לקשישים. צילום: יעקב כהן

ממש מרגש. ועדת העבודה של הכנסת השחיתה היום (ג) זמן יקר בשינוי שתי מילים בחוק הביטוח הלאומי. התקינות הפוליטית השתגעה לחלוטין כאשר חברי הוועדה הנכבדים אישרו לקריאה שנייה ושלישית תיקון "חשוב" במיוחד לחוק. בכל מקום בו נכתב "קצבת זקנה", ייכתב מעתה "קצבת אזרח ותיק".

אל תזלזלו בתיקון החשוב הזה שרגע אחרי כניסתו לספר החוקים יהפוך את חייהם של הקשישים למאושרים במיוחד. אברהם כהן, "אזרח ותיק" בגיל 69 המתגורר בירושלים, אמר הערב ל'ביזנעס': "את מי זה מעניין אם קוראים לזה קצבת זקנה או קצבת הגיל השלישי? במקום להתעסק בדברים החשובים ולנהל דיון על הדרך להגדיל את קצבת הזקנה, הם מבלבלים את המוח ומחליטים בשבילנו אם אנחנו זקנים או לא".

רבקה, אשתו, אמרה בחיוך: "אני זקנה ואני גאה בזה. הרווחתי ביושר כל קמט בפנים. אתם יודעים כמה כסף משלם הביטוח לאומי לזקנים? שלא תדעו. תהיו בטוחים שהפקידים במשרד האוצר לא היו יכולים לחיות מהכסף הזה".

אחת מיוזמות החוק היא חברת הכנסת מירב בן-ארי (כולנו) שסיפרה בדיון כי יזמה את החוק בזכות אימה שטענה שהיא לא זקנה. "אימא שלי לא הפסיקה לומר לי אני לא זקנה תשני את החוק". אתם הבנתם לשם מה נשלחה בן ארי לכנסת? ולשם מה אנחנו מממנים לה ולחבריה שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש?

כתיבת תגובה