החברה הישראלית שיצרה עגלה חכמה זכתה בפרס RETA

חברת שופיק זכתה בפרס RETA היוקרתי, המוענק בשיתוף עם מכון הקמעונאות האירופי | החברה פיתחה מכשיר שניתן לחבר לכל עגלת קניות רגילה, ולהפוך אותה לעגלה חכמה. המכשיר מזהה מוצרים שמוכנסים לעגלה או מוצאים ממנה, ומאפשר לקונים לדלג על התור בקופה | לצד זה, הקונים יכולים לקבל מסלול קנייה מותאם אישית והנחות לפי מיקום מדויק של המוצרים בחנות

עגלת קניות חכמה של שופיק | צילום: יח"צ

חברת שופיק (Shopic), ספקית פתרונות קמעונאות מבוססי בינה מלאכותית, הכריזה על זכייתה בפרס RETA היוקרתי, המוענק על ידי מכון הקמעונאות האירופי (EHI Retail Institute). שופיק קיבלה את הפרס בקטגוריית ״אפליקציית בינה מלאכותית ורובוטיקה הטובה ביותר״ עבור שיתוף הפעולה שלה עם רשת שופרסל להטמעת המכשיר פורץ הדרך שלה שהופך כל עגלת קניות רגילה לעגלה חכמה. שופרסל, כזכור, הכריזה לאחרונה על הרחבת שיתוף הפעולה עם שופיק ועל פריסת 2000 עגלות נוספות בעשרות סניפי הרשת ברחבי הארץ. פרסי RETA, בשיתוף EHI Retail Institute, מוענקים לרשתות קמעונאות עבור פרויקטים טכנולוגיים יוצאים מן הכלל.

המכשיר של שופיק נצמד לכל עגלת קניות סטנדרטית והופך אותה לעגלה חכמה למהלך הקניה. הוא נותן לקונים חווייה ייחודית, ללא צורך לעמוד בתור בסוף הרכישה. באמצעות מצלמות ויחידת עיבוד מובנית, המכשיר של שופיק מזהה פריטים בעת הוספתם לעגלה והוצאתם ממנה, מציג את החשבון על מסך מגע, ולמעשה מביא לחנויות הפיזיות את כל היתרונות של קנייה אונליין. הטכנולוגיה מתאימה באופן אישי את חוויית הקנייה על ידי הצעת מבצעים ללקוחות בזמן אמת, על בסיס הרגלי הצריכה שלהם ועל פי מיקומם בתוך החנות.

שופיק (Shopic) מספקת לחנויות פיזיות פתרונות חוויית קנייה מבוססי בינה מלאכותית. החברה פיתחה מכשיר שניתן לחבר לכל עגלת קניות רגילה, ולהפוך אותה לעגלה חכמה. המכשיר מזהה מוצרים שמוכנסים לעגלה או מוצאים ממנה, מאפשר לקונים לדלג על התור בקופה ומציע להם מסלול קניות מותאם אישית והנחות על פי מיקום מדויק בחנות. שופיק עוזרת לחנויות בינוניות וגדולות להציע חוויית קניות קלה ולייעל את התפעול השוטף, עם ניתוח בזמן אמת של תכולת עגלות ומלאי במדפים. החברה נוסדה ב-2015 וממוקמת בתל-אביב.

משופיק נמסר: "זהו כבוד גדול עבורנו לזכות בפרס RETA כשותף טכנולוגי מוביל לשנת 2022. הפתרונות שלנו המאפשרים שקיפות מלאה, התאמה אישית גבוהה וחיכוך אפסי, משנים ומשפרים את חוויית הקנייה של צרכנים וקמעונאים גם יחד. אנחנו שמחים לעבוד עם רשתות קמעונאות מובילות, לאפשר להן להנות מהפתרונות שלנו ליצירת דיגיטליזציה מלאה של רחבת המסחר בסופרמרקט, ולקדם את עתיד הקמעונאות".

פרסי RETA, בשיתוף EHI Retail Institute, מוענקים לרשתות קמעונאות עבור פרויקטים טכנולוגיים יוצאים מן הכלל. שלושה זוכים נבחרים בחמש קטגוריות: חוויית הלקוח הטובה ביותר, הפתרון הטוב ביותר בתוך החנות, הפתרון העסקי הטוב ביותר, פתרון הקמעונאות האינטגראלי הטוב ביותר, ויישום הבינה המלאכותית והרובוטיקה הטוב ביותר.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל מסר: "שופרסל ממשיכה להוביל את החדשנות והשירות בשוק הקמעונאות בישראל ושמחה להיות חממה להטמעת סטארט אפים ישראלים. הזכייה של שופיק בפרס מחזקת את הציפיות שלנו משיתוף הפעולה עם החברה ומהווה עוגן נוסף להחלטה לפרוס 2000 עגלות נוספות בסניפים עליה הודענו לא מזמן. שופיק נותנת פתרון טכנולוגי מצוין שמאפשר את כל היתרונות של קנייה אונליין בחנויות הפיזיות, באופן מותאם אישית, יעיל ובשקיפות מלאה, ללא צורך להמתין בתור לקופה". 

תגובה אחת ל: "החברה הישראלית שיצרה עגלה חכמה זכתה בפרס RETA"

  1. שיביאו לארץ

כתיבת תגובה