החברה הישראלית ששברה שיאים בוול סטריט מכה שוב

ההערכות של האנליסטים החמיאו לסטארטאפ של 'מאנדיי' כבר מתחילת הדרך | אשתקד העריכו את שוויה בכ-2 מיליארד דולר והשווי רק עלה בהתמדה עד לכ-4 מיליארד | לקראת ההנפקה שעוררה שיח רב, טיפסו עוד ההערכות עד שהדיבור היה על שווי של 6 מיליארד דולר | בסופו של דבר הסתיימה ההנפקה בשווי סנסציוני של 6.8 מיליארד דולר, כשהחברה מוסיפה זינוק של עשרות אחוזים במסחר במנייתה

רועי מן וערן זיגמן מייסדי מאנדיי | צילום: שלומי יוסף, יח''צ מאנדיי

חברת 'מאנדיי' הישראלית שוברת שיאים שוב ושוב. לאחר שהייתה לחברה הישראלית שהונפקה בשווי הכי גבוה בהיסטוריה של חברות ישראליות בוול סטריט, עת הונפקה בתחילת יוני 2021 בנאסד"ק בשווי של 6.8 מיליארד דולר, החברה רושמת בימים אלו עלייה נוספת, והיא מוסיפה זינוק של עשרות אחוזים בשוויה במסחר במנייתה.

על פי 'ביזפורטל', ההערכות של האנליסטים החמיאו לסטארטאפ של 'מאנדיי' כבר מתחילת הדרך. אשתקד העריכו האנליסטים את השווי של החברה בכ-2 מיליאד דולרים, והשווי עלה ועלה בהתמדה עד לכ-4 מיליארד דולרים, לקראת ההנפקה שכאמור עוררה שיח רב טיפסו עוד ההערכות עד שהדיבור היה על שווי של 6 מיליארד דולר. כאמור, בסופו של דבר הדרך הסוגה בשושנים הסתיימה בהנפקה סנסציונית של 6.8 מיליארד דולר.

גם אחרי ההנפקה, האנליסטים והשוק עצמו הגיבו באופן מחמיא לחברה החדשה. בעוד בשבוע שעבר (כחודשיים לאחר ההנפקה) היא נסחרה בכ-10 מיליארד דולר, השבוע היא כבר נסחרת ב-13.2 מיליארד דולר, עלייה של 23%.

הקפיצות של החברה במיליארדים, משווי של כ-2 מיליארד דולר ל-13.2 מיליארד תוך שנה, מעלה תהיות רבות בקרב מומחי הכלכלה, לדידם מדובר בבועה לא מוסברת ובפירגון חסר תקדים של המשקיעים לשווי האמיתי של החברה.

המייסדים והמנכ"לים המשותפים של 'מאנדיי', ערן זינמן ורועי מן, וסמנכ"ל הכספים אלירן גלזר, סיפרו ל'גלובס' על הנעשה בחברה. "היה רבעון מוצלח מאוד, הכינו את התחזיות וגם שיפרנו את התחזיות להמשך. אנחנו רואים המשך צמיחה, שנובעת ממספר גורמים: היכולת שלנו להביא לקוחות חדשים, ההתרחבות בקרב לקוחות אנטרפרייז – לקוחות שרוכשים במעל 50 אלף דולר במונחי ARR (הכנסות חוזרות) שנתי, יש לנו 470 כאלה לעומת 144 ברבעון המקביל, והמשך התרחבות גיאוגרפית באמצעות פרטנרים" אמר גלזר.

 

מן הוסיף ואמר: "כדי להתחיל עם מאנדיי צריך רק להירשם ולנסות. והעובדה שקל מאוד להתחיל היא אחד הדברים המשמעותיים ביכולת שלנו להמשיך לצמוח".

זינמן סיכם ואמר על התגובות המחמיאות של המניה לאחר הדו"חות: "זה מאוד חיובי, כמובן, אבל אנחנו מנסים להתנתק מהיומיום ולהסתכל על הטווח הארוך. מניות עולות ויורדות, יש הרבה דברים שמשפיעים". עוד הם הוסיף והתייחס לעקיפה שלהם את בית היוצר שלהם 'וויקס' אמרו: "הנה דוגמה לכמה זה טרנדי, מניה עולה ויורדת. Wix עשו דרך מדהימה ואנחנו עדיין רק בהתחלה. אגב, קיבלנו טיפ מאבישי אברהמי (הבעלים של 'וויקס') הוא אמר לנו 'אל תסתכלו על המניה, אסור שזה מה שיקבע לכם את מצב הרוח'".

יצוין כי לאברהמי עצמו 3.5% ממניותיה של 'מאנדיי', חלקם דרך 'וויקס' עצמה, והוא אף מכהן כחבר דירקטריון. העלייה של 'מאנדיי' סייעה ל'וויקס' להתמודד עם הירידות שחוותה החברה שבבעלותו.

כתיבת תגובה