החגים כבר כאן: תשלום 'מענק עבודה' יוקדם לרביעי הבא

הקדמת תשלום המענק נועדה לאפשר לזכאים, שכירים ועצמאים כאחד, להיעזר בכספי המענק לקראת ראש השנה וחגי תשרי • כ-210 מיליון שקלים יועברו לזכאים כבר ביום רביעי כ"ב אלול

משה אשר. מנהל רשות המיסים. צילום: פלאש 90

שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים, משה אשר הודיעו היום (ב) כי התשלום השני של מענק עבודה עבור שנת המס הקודמת (2016), בסכום כולל של כ-210 מיליון שקלים, יוקדם ויועבר לחשבונות הבנק של כ-180 אלף זכאים, כבר ביום רביעי הבא כ"ב באלול, כחודש ימים לפני המועד הקבוע בחוק. באוצר הסבירו כי הקדמת המענק נועדה לאפשר לזכאים, שכירים ועצמאים כאחד, להיעזר בכספי המענק לקראת ראש השנה וחגי תשרי.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

למענק עבודה עבור שנת המס הקודמת זכאים שכירים ועצמאים שבשנה זו מלאו להם 23 או יותר והיה להם לפחות ילד אחד שטרם מלאו לו 19. וכן, שכירים ועצמאים ללא ילדים ובלבד שמלאו להם 55 בשנה האזרחית הקודמת (2016). הכנסתם החודשית הממוצעת של העומדים בכל תנאי הזכאות הנוספים צריכה להיות גבוהה מ-2,060 שקלים ונמוכה מ-6,730. זאת בהתייחס לשנת המס הקודמת כמובן.

יצוין כי השנה, בעקבות תיקון החוק שחל על מענקים שישולמו בגין שנת המס 2016 ואילך, אמורה לגדול אוכלוסיית הזכאים למענק לאור ההקלות שניתנו להורים עובדים במשפחות חד-הוריות, לעובדים עם מוגבלות ולעצמאים. כך למשל: טווח ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה במענק להורים עובדים במשפחה חד-הורית הורחב והיא נעה בין 1,270 ל-11,480 שקלים.

עובדים עם מוגבלות שנקבע להם שכר מינימום מותאם מכוח "חוק שכר מינימום" יוכלו ליהנות מהמענק גם אם אין להם ילדים או שטרם מלאו להם 55 והם ייהנו ממענק גם בשכר גבוה משאר האוכלוסייה. עצמאים מקבלים החל מהשנה את המענק במועדים זהים לשכירים, בניגוד למצב הקודם בו קיבלו את המענק כזיכוי מהמס שלהם בפריסה על פני ארבע שנים.

נזכיר כי בקשות לקבלת המענק ניתן להגיש באחת משתי דרכים: הראשונה, בקשה באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה לטלפונים סלולריים של הרשות. אפשרות זו זמינה למי שהגישו בקשה למענק בשנתיים האחרונות. השנייה, בכל אחד מסניפי וסוכנויות דואר ישראל. ככלל, הליך הגשת הבקשה פשוט וידידותי, הוא אינו כרוך בתשלום ואין צורך להיעזר בשירות בתשלום לסיוע בהגשת הבקשה.

נזכיר כי תשלום המענק מופקד במועדים הקבועים בחוק ישירות בחשבונות הבנק של הזכאים וכתוספת נטו לשכר מעבודה. הזכאים למענק לשנת המס 2016 קיבלו במועד התשלום הראשון כ-100 מיליון שקלים, וכעת, במועד התשלום השני יקבלו כ-210 מיליון שקלים, בסה"כ 310 מיליון. באוצר מזכירים כי מטרת המענק לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות ולצמצם פערים כלכליים-חברתיים. בנוסף מענק העבודה מהווה תמריץ להשתלבות אוכלוסיות – בעלות שכר נמוך – בשוק העבודה, זאת על מנת לסייע בשיפור מצבם הכלכלי, בהווה ובעתיד.

כתיבת תגובה