החופש גרם לך לאבד שליטה? את לא לבד

אין מה לקנא במתחרה שנסעה לאירופה. ואין מה להילחץ מתגובת השרשרת שמייצרת החופשה השנתית של אוגוסט. שום דבר מזה לא בידיים שלנו ולכן אין לנו אלא להישען לאחור ולזכור שהכל, אבל הכל, לטובה!

אילוסטרציה: DR Travel Photo and Video, Laura Pashkevich | שאטרסטוק

זה קורה שוב ושוב בעיקר בימי הקיץ החמים ובבין הזמנים. האוגוסט הזה מוציא אותנו מהסדר הרגיל, משווי המשקל. הדבר בולט במיוחד אצל בעלות עסקים קטנים שנדרשות להתמודד עם העסקת הילדים מחד, עם לקוחות שלא משלמים כי הם בחופש מאידך ועם הקנאה בכל אותן מתחרות שנסעו לנפוש ברחבי העולם. שלא לדבר על הירידה בהזמנות שאופיינית לחודש הזה בשנה ועלייה בהוצאות שאופיינית לימים בהם הילדים זקוקים ל"אטרקציות".

מה שמזכיר לי משחק ילדים… במשחק הזה מעמידים קובייה אחר קובייה, כמו דומינו, עד שמישהו מקבל את האות להפיל את הראשונה וכל היתר נופלות אחריה לקול צווחותיהם של הילדים. "רכבת" הקוביות היא רכבת חיינו כמו שסיפרה לי קולגה שעוסקת באימון נשים מבוגרות.

"ביום ראשון חני המאפרת אמרה לי שהיא מבטלת פגישת אימון כי סבתא של לקוחה שלה נפטרה. הסבתא נפטרה ונכדתה ואימה שהזמינו פגישת איפור דחו אותה לחודש הבא. ברכה ביטלה גם היא כי הילדים בחופש והיא לא יכולה להגיע. שרה הצלמת התקשרה לבטל כי חתן השמחה אותו הייתה אמורה לצלם, ילד בן שלוש רגע לפני חלאקה, נפל בקייטנה והכתם הכחול על מצחו אינו מתאים לצילומי סטודיו".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

זהו. כך זה עובד. כמו בתגובת שרשרת. הירידה במחירי הטיסות שהביאה רפורמת השמיים הפתוחים, פגעה בבעלי הצימרים בצפון שחוו ירידה דרסטית של 20-25% לעומת השנה הקודמת. הם בתורם יתקשו לשלם לספקים שלהם וההשפעה תגלגל במעגלים רחבים כמו שיוצרת אבן שנזרקה למים.

כאילו לא די לנו בעולו של העסק היושב על כתפינו, הבנק הלוחץ והמשימות המרובות, השיווק שמשתנה במהירות האור, המתחרות שממריאות, חוסר הידע, הדילמות וההיסוסים, אנחנו צריכים להתמודד גם עם החופש… נראה כאילו אנחנו מאבדים שליטה. אבל זה לא נכון. אף אחד לא נולדה "בעלת עסק". את זה צריך ללמוד ולפעמים משלמים שכר לימוד…

אני הייתי במקום הזה במשך שנים רבות והיום אחרי כמעט עשור שאני מלווה נשים, מלמדת ומייעצת כיצד לקדם עסקים, אני מרגישה את אותם רגעי איבוד שליטה שאופייניים לבעלי עסק. נכון, ברור לכולנו

שמשק כנפי פרפר בצדו האחד של העולם יכול להפיל עסק בצידו השני. אבל יש מה לעשות כדי שזה לא ישפיע על העסק שלנו. אפשר לדאוג לכך שהדברים שאין לנו שליטה עליהם לא יפגעו באנרגיה העסקית שלנו.

אנחנו לא יכולות לעצור את העולם, לבטל את החופש או להקים לתחייה סבתא של לקוחה. אבל אנחנו בהחלט יכולות לנצל את ההפוגות הללו כדי להחזיר לעצמנו כוח שנשחק במהלך השגרה. את החופש הכפוי הזה קיבלנו שלא ברצוננו, אז למה שלא ננצל אותו? למה שלא נמלא אותו בתוכן שיעשה לנו טוב. להיות עם הילדים זו חוויה חיובית ולא עוד מטלה שאנחנו חייבות לעשות. בינינו, את העסק הקמנו כדי שנוכל לפרנס אותם בכבוד. לא?

והכי חשוב לזכור שני דברים שהם אחד: הקב"ה קבע לנו בתחילת שנה כמה נשתכר עד סופה והבוטח בה' חסד יסובבנו. כאשר אין לנו שליטה על הדברים, אין לנו סיבה להאשים את עצמנו ולחשוש מפני העתיד. זה הקב"ה שמסובב את הכל. להרפות קצת, להניח לרגע את המושכות ולזכור שהכל, הכל לטובה!

מחר בעז"ה יתחיל יום חדש ותבוא ברכה חדשה. מה גם שחודש חדש בוודאי יביא בכנפיו אנרגיה והצלחה חדשה.

כתיבת תגובה