החיבוק האמריקני עלול לחנוק את חקלאי הגולן

החקלאים מתריעים: "הסכם הסחר עם ארה"ב ישים סוף לחקלאות ולהתיישבות בגליל ובגולן!" • החקלאים אף הפגינו היום בבואה של הממשלה לקיום ישיבתה בגולן • לדבריהם, אין משמעות להכרה בגולן, אם ההסכם יגרום לחיסול החקלאות וההתיישבות במקום

שילוט בהפגנת החקלאים | צילום: יח"צ

שלטי מחאה של חקלאי הגליל והגולן קיבלו את פניהם של רה"מ, בנימין נתניהו ושרי הממשלה כאשר עשו את דרכם אחה"צ לישיבת הממשלה ביישוב קלע ברוכים ברמת הגולן.

על  השלטים אשר הוצבו בצומת מחניים, צומת השריון, צומת וואסט וצומת גונן, נכתב: "הכרה??? או עקירה???", ו-"יבוא ללא מכס מארה"ב = סוף החקלאות בגליל ובגולן".

החקלאים מתריעים, כי במידה וממשלת ישראל תאשר את דרישות האמריקאים במסגרת המו"מ על הסכם הסחר, אין משמעות להכרה האמריקאית בגולן, שכן, החקלאים ייאלצו לסגור את המשקים – ובעצם לעקור את עצי הפרי ואת פרנסתם.

יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, אשר יזם את המהלך, מסר: "לא ייתכן כי לצד ההכרה החשובה בגולן מתקיים מו"מ לחיסול החקלאות והתעשייה באזור, אשר תייתר את ההכרה ותעקור את ההתיישבות בגליל ובגולן. אני חושש שממשלת ישראל בדרכם לבצע ויתורים כואבים אשר ישפיעו בצורה הרסנית על החקלאות וההתיישבות ברמת הגולן ובגליל. אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באחריות, יש דרכים יצירתיות אחרות להגיע להסכמות".

במסגרת המו"מ דורשים האמריקאים לפתוח ליבוא ללא מכס שורה של מוצרים, ביניהם: 13 אלף טון תפוחים; 4000 טון אגסים; 6500 טון שקדים (עם קליפה ומקולפים); 4 אלף טון צ'יפס (תפוחי אדמה לתעשייה); עוד ירקות קפואים, עגבניות ושורה של מוצרים המפרנסים משפחות רבות בחקלאות ובתעשייה ובמעגלים הסובבים אותן.

כתיבת תגובה