החיסונים עלו למדינה עד כה: 2.6 מיליארד

לבקשת יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני נחשף כעת בוועדה: שני מיליארד ושש מאות אלף שקלים שילמה מדינת ישראל עד כה על חיסוני הקורונה לטובת אזרחי ישראל • האבסורד: חלק מהחיסונים שנרכשו לא יבואו לשימוש והצפי הוא להוצאה של 2.5 מיליארד שקל נוספים לרכש חיסונים

חיסון | צילום: Anna Shvets, Pexels

שבוע ימים לבחירות: יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני קטע הבוקר את מסע הבחירות שמנהלים חברי הכנסת של דגל התורה ברחבי הארץ ('בשליחותם') לטובת כינוס ועדת הכספים בראשותו.

הוועדה התכנסה לאור בקשת משרד האוצר לאשר העברה תקציבית בסכום של כ-2 מיליארד שקל נוספים לטובת משרד הבריאות ופרויקט החיסונים לתושבי מדינת ישראל.

לבקשת יו"ר הוועדה, חשף נציג משרד האוצר בוועדה כי מדינת ישראל שילמה עד היום 2.6 מיליארד שקלים על החיסונים.

את הנתונים הביא נציג האוצר בוועדה אחרי שקיבל אישור מאולץ ממשרד ראש הממשלה.

חלק מהחיסונים שנקנו לא יהיו בשימוש.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "מה עלות החיסונים שנרכשו עד כה?"

רועי רייכר, משרד האוצר: "עד כה הוצאו 2.6 מיליארד ₪ על עסקאות חיסונים – כל החיסונים מכל החברות".

בנוסף הוסיפו לשאלת היו"ר נציגי משרד הבריאות, כי כ-2.5 מיליארד ₪ נוספים יוקצו לרכש החיסונים.

לצד הבירור, ועדת הכספים אישרה בסופו של דיון את ההעברה התקציבית בסכום כולל של 1.973 מיליארד ₪ לצרכי משרד הבריאות, התקציב שהינו במסגרת הסכומים שהוקצו להתמודדות עם משבר הקורונה, הועבר מסעיפי 'מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים' (1.285 מיליארד) ומסעיף 'מטרות אחרות' (688 מיליון ₪), שבמסגרת התוכנית.

במסגרת הבקשה, עליה חתום שר האוצר, מפורט כי היא נועדה לתמוך במערכת הבריאות בפעילות שלה מול הנגיף, לריסון תחלואת הקורונה ולשמירה על בריאות האזרחים.

כך מפורט כי 1.349 מיליארד ₪ מההעברה נועדו לממן את המשך הפעלת מערך הבדיקות, החקירות והבידודים ה"דורש תקציבים נרחבים", נוכח ביצוע עשרות אלפי בדיקות ביום, והתקציב ישמש לרכש מכשירי בדיקה, רובוטים לביצוע בדיקות, הרחבה של כוח האדם במעבדות, רכש מטושים וריאגנטים לביצוע הבדיקות. ובנוסף לתקצוב במוסדות סיעוד, חינוך במתחמי דרייב אין ובבתים.

כ-264 מיליון ₪ נועדו לקופות החולים – לאור הימשכות הנגיף גם בשנת 2021, וכך שעיקר הנטל הינו על קופות החולים ומערך הרפואה בקהילה, נועד התקציב למימון טיפולים רפואיים לחולים, הפעלת מוקדים טלפונים, מערך הבדיקות, לתגבור השירותים הניתנים מרחוק לאוכלוסיית גיל הזהב ואוכלוסיות נוספות, ולהמשך תמיכה הנפשית והטיפולים הפסיכולוגים דרך קופות החולים.

עוד מפורט בבקשה כי כ-185 מיליון ₪ מיועדים מימוש התקשרויות עם יצרניות חיסוני הקורונה, כ-93 מיליון ₪ נועדו להפעלת המערך לקטיעת שרשראות ההדבקה ע"י פיקוד העורף, ולחקירות אפידמיולוגיות, וכ-82 מיליון ₪ מיועדים למערך הלוגיסטי שסביב מבצע החיסונים – אבטחה, תגבור כוח האדם המחסן וביצוע הדרכות.

כתיבת תגובה