החלה אכיפה למעשה כנגד אפליה במשלוחים להתנחלויות

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מחייבת מעתה כל בית עסק להציג בפני הצרכן בטרם עשיית העסקה, אם יש מקום שבו הוא אינו מספק שירות הובלה או שירות מטעמו

מדיניות המשלוחים תיהיה ברורה יותר.

 

לאחר שאושרה הצעתה של חברת הכנסת שולי מועלם לחייב בתי עסק שלא מספקים משלוחים לאזורים מסוימים בארץ לפרסם זאת מראש, לאחר שתושבי התנחלויות הזמינו סחורות מעסקים ואלו סירבו לאחר העסקה לשלח אותם אל מעבר לקו הירוק. החלה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בהתקנת התקנות בעניין, ההתקנה נעשתה לאחר פנייתה של ח"כ שולי מועלם אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שערכה את התקנות, התקנות נחתמו ע"י שר הכלכלה ח"כ אלי כהן.

מטרת התיקון היא להביא לכך שכל צרכן ידע בטרם רוכש את המוצר או השירות, כי בעל העסק יוכל לספק לו את המוצר או השירות לביתו, ולא יטיל לאחר הקניה הגבלות שונות לעניין ההובלה או השירות.

לפי התקנות החדשות הצגת מדיניות ההובלה או השירות תפורסם בבית העסק כאשר ההצגה תיעשה ע"י הצבת שלט ליד כל קופה, במקום בולט לעין ויפרט את עיקרי מדיניות שירות ההובלה או השירות. גודל השלט יהיה לפחות בגודל דף A4 ובראש השלט תופיע כותרת "עיקרי מדיניות שירות הובלה / שירות".

בנוסף בית העסק יחויב לפרסם בחוזה בכתב או בטופס הזמנה את פירוט מדיניות ההובלה או השירות יהיה באותיות וספרות ברורות וקריאות ובמקום בולט לעין.

במקרה של מכר מרחוק – על העוסק לגלות לצרכן בשלב השיווק מרחוק, פירוט מדיניות ההובלה או השירות יהיה באותיות וספרות ברורות וקריאות ובמקום בולט לעין. כמו כן בשיחת טלפון – יגלה העוסק לצרכן את פירוט מדיניות ההובלה או השירות בשיחה הטלפונית.

התקנות יכנסו לתוקף תוך 3 חודשים מיום פרסומן.

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מסביר "לא קביל בעיני שצרכן שרוכש מוצר או שירות מתוך הבנה שהם יסופקו במקום פלוני, יגלה רק לאחר השלמת העסקה כי העוסק אינו מוכן לספק את המוצר או השירות  בטענות מפתיעות שונות הקשורות לאופי אותו מקום. עלינו כרגולטור, לדאוג לכך שכאשר מקום הספקת המוצר או מתן השירות מהווה שיקול לביצוע העסקה, העוסק יעמיד בפניו באופן ברור כל מידע רלבנטי לכך, ובמיוחד יציין בפני הצרכן באיזה מקומות הוא אינו מתחייב להוביל מוצר או לספק שירות.  סחר הוגן מושתת בין היתר על מניעת הפתעות לא נעימות לאחר ביצוע העסקה"

 

כתיבת תגובה