"החלטת בג"ץ עלולה להביא לקריסת ענף המסעדנות בישראל"

מנותקים. זו ההגדרה לשופטי בג"ץ שהטילו "פצצה" על ענף המסעדנות בישראל כאשר קבעו כי על המסעדות לשלם רטרואקטיבית לשש שנים היטל עובדים זרים על עובדים מבקשי מקלט שהועסקו על ידם

אסיפת המסעדנים אמש. צילום: יח"צ

בכירי ענף המסעדנות בישראל הגיעו אמש (ב) לכינוס חירום שנמשך גם היום ומחר במגדלי ב.ס.ר בבני ברק בעקבות החלטת בגץ על השתת היטל עובדים זרים רטרואקטיבית.

למפגש הראשון מסוגו, שכאמור, יימשך גם היום ומחר, הגיעו בעלי מסעדות ושפים מובילים לרבות נציגי קבוצת לנדורה, קבוצת חיים כהן, קבוצת שרון כהן, השף דניאל זך ועוד. הכינוס נערך בהמשך לפסק דין שניתן לפני ימים אחדים בבית המשפט העליון בעניין היטל עובדים זרים.

בית המשפט העליון הוציא לפני שבועיים פסק דין עקרוני, שקבע פה אחד כי על מעסיקים לשלם היטל של 20% גם על מבקשי מקלט בעלי רישיון שהייה זמני, כפי שהם נדרשים לשלם במקרה שהם מעסיקים "עובדים זרים". עוד נקבע כי חובת התשלום תכלול עד שש שנים לאחור…

בכירי הענף הביעו דאגה עמוקה מהשלכותיו של פסק הדין על יכולתן של מסעדות רבות להמשיך ולהתקיים, מה עוד שמדובר בהחלטה שתושת עליהם רטרואקטיבית. "רעידת אדמה בענף", אמרו מסעדנים מודאגים שהגיעו לכינוס, "אף אחד לא שם כסף בצד כדי לשלם רטרואקטיבית את המס הזה".

עורכי הדין עמית גרוס וירון טיקוצקי נפגשו עם המסעדנים והסבירו להם מה הן האפשרויות העומדות בפניהם: "בימים שחלפו מאז ניתן פסק הדין אנו מוצפים בפניות של בעלי מסעדות וחברות כוח אדם העומדים במצב של חוסר וודאות מוחלט לגבי עתידן. אנו מתכוונים לנסות ולפנות בעניין זה לרשות המיסים, בניסיון להגיע להבנה על גיבוש נוהל מסודר שבמסגרתו ייבחן כל מקרה לגופו, ותינתן אפשרות להגיע להסדרים שיאפשרו לעסקים להמשיך ולהתקיים".

כתיבת תגובה