החמרה נוספת על רוכבי האופניים החשמליים

החל מהיום: הוקשחו הנהלים בנוגע לחבישת קסדה ע"י רוכבי האופניים החשמליים • הצעדים הבאים: הגדלת הקנסות, מבחן ייעודי והגברת האכיפה • האם מדובר בתקנות בטיחותיות או מסרבלות? כל הפרטים

אופניים חשמליים | צילום: אור ירוק

תקנות חדשות שמוציא היום (רביעי) משרד התחבורה, עומדות להקשות על רוכבי האופניים החשמליים. לפי התקנה החדשה, חלה חובת חבישת קסדה על רוכבי האופניים החשמליים וזאת בכל מקום, בכל גיל ובכל כביש. 

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

המדובר הוא בחלק מתכנית כוללת שאותה יזם שר התחבורה ישראל כץ, שנועדה להגביר את בטיחותם של הרוכבים ושל הולכי הרגל.

החוק בנושא אושר לפני מספר ימים בכנסת, והוא מחייב כאמור את כל רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה, כאשר הקנס על אי חבישת קסדה עומד היום על 250 ש"ח. במשרד התחבורה אומרים כי בקרוב  הקנס יגדל ל-1000 שקלים.

בשנת 2014 הוסדרו התקנות הראשוניות עבור רוכבי האופניים החשמליים, עם הזמן נוספו עוד ועוד תקנות, בהתאם למצב שנוצר ולדגמי האופניים שהשתכללו והפכו כמעט לקטנוע לכל דבר. אלא שלקטנוע צריך רישיון, ולאופניים החשמליים – לא.

למרות שהתקנות הרשמיות בחוק מדברות על מהירות נסיעה של לא יותר מ-25 קמ"ש, בפועל, רוב האופניים החשמליים כיום יכולות להגיע למהירות של 45 ואף 50 קמ"ש.

גם בנושא המהירות הבלתי חוקית של האופניים החשמליים – משתדל משרד התחבורה לאכוף את החוקים, למרות שעם כל הרצון הטוב, לא ניתן להגיע לאכיפה כוללת בנושא.

עם זאת, לפני כשלושה חודשים אישרה הממשלה פה אחד, את ההחלטה המאמצת את התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים ומשתמשי הדרך.

לפי התכנית, רוכבי האופניים החשמליים יצטרכו לעבור מבחן ייעודי, כמו כן נאסר לבצע שינויים באופניים עצמם, והוחלט על החמרה באכיפה ובענישה במידת הצורך, שתתבצע הן ע"י שוטרים והן על ידי פקחים מהרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

בנוסף לכך, עד היום, החוק חייב את הרוכבים לחבוש קסדה בכבישים בינעירוניים בלבד, כאשר בתוך העיר חלה חובת חבישת הקסדה רק לרוכבים עד גיל 18. בהתאם לתקנות שפורסמו היום, כל רוכב יחויב בחבישת קסדה, גם אם הוא רוכב בדרך עירונית וגם כאשר הוא מעל גיל 18.

יודגש כי ככלל, על פי החוק, אסור לילדים מתחת גיל 16 לרכב על אופניים חשמליים.

שר התחבורה כץ ציין בעקבות התקנות החדשות כי הביקוש בישראל לאופניים חשמליים, שרק הולך וגדל, הגביר את הצורך בשמירה על הרוכבים, שלפי ההערכות מספרם עומד על מעל 200,000 איש.

4 תגובות ל: "החמרה נוספת על רוכבי האופניים החשמליים"

  1. בושה ל למדינת ישראל

  2. צריכים להוסיף שלילת רשיון או דחיית רשיון בשנתיים למי שינהג על אופנים חשמליים ללא רשיון. קסדה זה חארטה רוב ההרוגים והפצועים קשה היו נפגעים אותו דבר אם היו חבושים בקסדה מינימלית שהחוק מחייב

  3. כל עוד לא יהיה מספר. רישוי לאופניים שיכול לזהות את הרוכב כל התקנות נועדו לכשלון.

  4. מי יעשה סדר עם פנסי הלד המוגדלים
    יצא לכם להתעוור לדקה ?
    כפושטק מדומיין בא לקראתכם בלילה עם אופניים
    חשמליות עם סוללה של פנסים מסנוורים
    ברכב יש חובה לכוון פנסים לעבר הכביש מי מפקח על האופניים???

כתיבת תגובה