החנות החרדית שמואשמת בהעלמת מיליונים: "יצאנו נקיים"

חנות האלקטרוניקה הידועה מאוד בניו יורק -"בעזרת השם" – B&H, חשודה בהעלמת מס של שבעה מיליון דולרים לאורך 13 שנה • דובר החנות הגיב: "אנחנו ממש זועמים על המתקפה, בכל הבדיקות יצאנו נקיים. יש לנו מוניטין של קרוב ל-50 שנה" • החנות היא בבעלות חסידי סאטמר

חנות B&H במנהטן, ניו יורק | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חנות האלקטרוניקה B&H חשודה בהעלמת מס של שבעה מיליון דולרים לאורך 13 שנה, כך דיווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

אייכנר מתאר את החנות הידועה ככזו ש "אין כמעט ישראלי שבמהלך ביקור בניו-יורק לא פוקד את חנות האלקטרוניקה B&H ("בעזרת השם"), אחת הידועות בתחומה ברחבי התפוח הגדול".

הוא ממשיך ומתאר כי "בעזרת השם" הוקמה בשנת 1973 על ידי הרמן שריבר, חסיד סאטמר. ראשי התיבות המקוריים של שמה היו צירוף האות ה"א של שמו, לצד האות הראשונה בשמה של אשתו (בלומה). במרוצת הזמן היא הפכה ל"בעזרת השם". החנות הגדולה ממוקמת בפינת רחוב 34, חולשת על שתי קומות ומוכרת טלוויזיות, מצלמות וידאו וסטילס, מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים, אורגנים חשמליים ועוד.

אייכנר מוסיף כי בעליה והנהלתה הם יהודים חרדים תושבי העיר, 90% מעובדיה, שמספרם מסתכם בכ-2,000, הם חרדים שלצד לימוד תורה עובדים קשה כדי לפרנס את משפחותיהם. מדי בוקר אוספים אותם אוטובוסים מבתיהם ומסיעים אותם לחנות.

לפי הסיקור המשבח, "אנשי המכירות בה הם גם סוחרים ממולחים, אבל בשונה מחנויות רבות אחרות, שבה המוכר מדקלם בפניך סיסמאות מבלי להבין מה בעצם הוא אומר, הם מבינים בדיוק מה הם מוכרים. חלקם אנשי מקצוע בתחום האלקטרוניקה, צלמים מקצועיים וכדומה. השירות בחנות נחשב לאדיב, מקצועי, אישי ומהימן. לחנות אין סניפים נוספים, ונראה שהיא לא ממש זקוקה לכך: המונים פוקדים אותה. לא רק תושבים מקומיים אלא גם תיירים, בעיקר ישראלים שמבקרים בעיר. הקונים נחשפים במהלך הביקור בחנות לבליל של שפות שנשמעות בה: אנגלית, יידיש, עברית ועוד – שכן גם תיירים מהעולם ששמעו על החנות באים לקנות בה. לפי הערכות שונות, מספר הקונים שפוקדים אותה ביום הוא בלתי נתפס: 11 אלף", מתאר אייכנר ומוסיף כי "מיותר לציין כי "בעזרת השם" סגורה בשבתות ובחגי ישראל".

עתה הוא מדווח כי "לצד הרווחים העצומים נדרשים כעת בעליה להתמודד מול רשויות המס בארצות-הברית הטוענות שהחנות העלימה מס בהיקף של שבעה מיליון דולר".

לפי הדיווח ב'ידיעות', התובעת הכללית של ניו-יורק, לטיטיה ג'יימס, טוענת כי החנות העלימה את הסכום לאורך 13 שנים. בתביעה נכתב בין היתר: "בעוד החנות התגאתה שהיא מציבה עקרונות לפני רווחים, היא העדיפה במשך 13 שנה רווחים על פני עקרונות בכך שהונתה את משלם המסים הניו-יורקי במיליוני דולרים שהייתה חייבת למדינה. החנות בחרה במתכוון לא לשלם מס, שהיא ידעה שמיועד למדינת ניו־יורק, כדי להשיג יתרון תחרותי על חברות שבוחרות למלא אחר החוקים".

ג'ף גרסטל, דובר מטעם החנות, הכחיש את הטענות של התובעת ואמר: "B&H היא לא רשת חסרת פנים. אנחנו מוסד ניו-יורקי שפועל כאן קרוב ל-50 שנה עם מוניטין מזהיר. רשויות המס ביצעו אינספור בדיקות, ואף לא פעם אחת הזכירו את הפעולות שנפוצות מאוד בתעשייה. החברה לא עשתה שום דבר לא נכון, והיא זועמת שהתובעת הכללית החליטה לתקוף חברה ניו־יורקית שמעסיקה אלפי תושבים מהעיר, בזמן שהיא לא נוגעת ברשתות האונליין והקמעונאיות".

תגובה אחת ל: "החנות החרדית שמואשמת בהעלמת מיליונים: "יצאנו נקיים""

  1. למי שלא יודע
    מאז המהפכה שטראמפ עלה לשלטון בתמיכת החרדים של ארה"ב
    הדמוקרטים זועמים מאד על החרדים ומציקים מאד לבעלי עסקים חרדיםעם הכח שלהם שהם מוברגים במערכות השלטון המשטרה הפרקליטות ובתי המשפט
    עד כדי שאגודת ישראל בארה"ב פתחה מחלקה מיוחדת לשתדלנות מול ההצקות האלו
    בדיוק כמו שפה בארץ השמאלנים מציקים מכח שליטתם במערכות החוק

כתיבת תגובה