החציון הראשון של 2018: 33 מיליון נסיעות ברכבת

רכבת ישראל בהפסדים בגלל השביתות בנמלים, הגידול הוא בעיקר בנוסעים: כרבע מיליון נסיעות ביום • באיזה תחנות רכבת הותקנו כורסאות, ובאלו תחנות יותקנו מתקני טעינה סלולאריים?

רכבת ישראל | צילום: shutterstock

רכבת ישראל מסכמת את תוצאותיה לחציון הראשון של השנה האזרחית 2018 וממשיכה להציג שיא במספר הנוסעים.

בחציון זה, על פי הנתונים, בוצעו 33.5 מיליון נסיעות – גידול של 6 אחוזים בהשוואה לחציון המקביל אשתקד (31.5 מיליון).

ממוצע הנסיעות היומי עמד על 250 אלפי נסיעות – גידול של 4.5 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (239 אלף); ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי), עמד בחציון הראשון על 263 אלפי נסיעות, לעומת 249 אלפי נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 5.6 אחוזים.

ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון לשנת 2018 עמד על כ- 93%.

סך הכנסות החברה בחציון הראשון עמדו על  1.245 מיליארד ₪, לעומת 1.205 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 3 אחוזים.

את החציון הראשון של 2018 סיימה החברה בהפסד תפעולי של כ-13.2 מיליון שקלים. ההפסד הכולל עמד על 11.5 מיליון שקלים.

"החברה מיישמת תוכנית התייעלות לצמצום בהוצאות, בדגש לעלויות השכר. בין היתר, נמשכה ברבעון זה ההתייעלות בגיוסי כוח-אדם, לצד קידום תוכנית הפרישה מוקדמת", נמסר מרכבת ישראל.

עוד עולה כי בששת החודשים האחרונים, הובילה רכבת ישראל כ- 4.4 מיליון טון, לעומת 4.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת בעיקר בשל שביתות בנמלי הים. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ-166 מיליון שקלים.

רכבת ישראל שמה דגש ופועלת לשפר גם את השירות לרוכבי האופניים בתחנות הרכבת, המהווים מנוע צמיחה משמעותי. בסוף השנה שעברה, התווספו כ-300 מקומות חנייה נוספים לאופניים, בכ-12 מתקנים אשר נפרסו בתחנות ברחבי הארץ, כשלצדם עמדות לניפוח אוויר, אשר הראשונה שבהן כבר הותקנה בתחנת תל אביב סבידור מרכז. בימים אלה נערכת רכבת ישראל לפרסום מכרז למתקני אופניים רובוטיים מתקדמים, אשר יגדילו משמעותית את מספר חניות האופניים הזמינות בתחנות, וכן נערכים לפריסת מתקני ניפוח אוויר נוספים ב-10 תחנות נוספות, אשר נבחרו בהתאם לניתוח התפלגות נוסעי הרכבת המשתמשים באופניים.

בהמשך לשיפור השירות, החלה רכבת ישראל בפיילוט לפריסת מתקני טעינה אלחוטיים ומעוצבים לטלפונים סלולאריים, הראשון כבר הותקן בתחנת רחובות. כעת מרחיבים ברכבת ישראל את הפריסה של מתקני הטעינה, וכעת מתבצע תהליך התקנה של 30 עמדות בתחנות נבחרות, כדוגמת תל אביב סבידור מרכז. בנוסף, חודשו פינות ישיבה בתחנות, התחנה הראשונה בה הוצבו פינות ישיבה מעוצבות היא תחנת תל אביב ההגנה, אשר הפכה לפעילה 24 שעות ביממה עם הפעלת שירות רכבות הלילה מהדרום.

מרכבת ישראל נמסר: "בחציון הראשון של 2018 רכבת ישראל האיצה תהליכים וממשיכה להתכונן באופן יסודי לקראת המהפך של השנים הקרובות – פתיחת הקווים החדשים, תוך שימוש במנהרות ארוכות וטכנולוגיות מתקדמות: תחילת נסיעות ההרצה של הקו המהיר לירושלים, הארכת רכבת השרון גם לשתי תחנות רעננה; פתיחת התחנות החדשות; כניסת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במערכת האיתות החדשה  ETCS ותקשורת GSM ייעודית לרכבת ישראל. אנו גאים על גידול תמידי במספר הנוסעים. ואנו מודים למיליוני הנוסעים ברכבת על האמון ומבטיחים להמשיך במאמץ".

כתיבת תגובה