החצרות בב"ב: לא לשכירות הגבוהה בימים הנוראים

החצרות מודז'יץ, טשרנוביל, בוהוש וספינקא מתאגדות: הוקמה ועדה לשמירה על מחירי שכירות הדירות לראש השנה ויום הכיפורים ● המשכירים הוזהרו: אין לתלות מודעות על השכרת דירות בבתי המדרש של החצרות ● מודעה שתיתלה – תוסר ● מערכת 'מאגר דירות' להשכרה תופעל בימים הקרובים ● המשכירים יזינו את דירותיהם ואם יעמדו בתנאים – יוצעו לחסידים ● כנסו: טבלת המחירים המלאה

בני ברק. צילום: יעקב נחומי | פלאש 90

לאור התייקרות מחירי הדירות להשכרה באיזור בני ברק בימים הנוראים – ראש השנה ויום הכיפורים וכמו כן בשמחת תורה, ובעיקר בסביבות צפון בני ברק – שם מרוכזות באזור אחד ארבע חצרות הקודש מודז'יץ, טשרנוביל, בוהוש וספינקא, יוצאות החצרות בהרכרזה שתביא לבלימת האמרת מחירי השכירות. 

לשם כך, הוקמה ועדה מסודרת לקראת ירח האיתנים הבעל"ט שמטרתה הינה שמירה על מחירי השכרת הדירות.

במקביל, וכדי לשמור על המחיר הסביר, הוקמה מערכת 'מאגר דירות' להשכרה לירח האיתנים באיזור זה, שתחל לפעול אי"ה במהלך השבוע הקרוב. במערכת ניתנת אפשרות לכל בעל דירה להזין את הנתונים של דירתו, רק אם היא עומדת בקריטריונים שנקבעו ע"י הועדה.

כדי לעגן את החלטות הוועדה והמחירים שקבעה זו, החסידים שמעוניינים לשכור דירות הונחו שלא לשכור בשום אופן דירות בצורה פרטנית, כאשר מול בעלי הדירות יעמדו נציגי החצרות. "כדי שלא להיות חב לאחריני מתבקשים שוכרי הדירות לא לשכור דירות שלא דרך המערכת הטלפונית", נאמר במודעה שנתלתה בחצרות הקודש מודז'יץ, טשרנוביל, בוהוש, וספינקא.

החסידים שיבקשו לשכור אפוא דירות לחגים הבעל"ט, יתקשרו למערכת ויוכלו לשמוע את כל פרטי הדירות באופן מדויק, כולל קומה, מס' מיטות וכו'.

מחירי הדירות כפי שנקבעו ע"י הועדה הינם לראש השנה (2 ימים) לזוג 500 ₪, כל מיטה נוספת – 100 ₪, מזרון או לול 50 ₪; ליום כיפור לזוג 250 ₪, כל מיטה נוספת – 50 ₪, מזרון או לול 25 ₪ שמחת תורה לזוג 300 ₪, כל מיטה נוספת 50 ₪, מזרון או לול 25 ₪.

השכנים מאזור צפון בני ברק גילו מודעות המבשרות על הקמת הוועדה המשותפת לקראת חגי תשרי, והתבקשו לשתף פעולה עם ההחלטה על שמירת מחירי הדירות הסבירים באיזור. בעלי הדירות הוזמנו להזין את דירותיהם במערכת הטלפונית, והוזהרו כי "אין לתלות בשופו"א מודעות על דירות להשכרה בכל שטח ביהמ"ד. כל מודעה שתתלה תוסר!". אי לכך הופנו המשכירים למס' הטלפון של המערכת הטלפונית 08-3011557.

2 תגובות ל: "החצרות בב"ב: לא לשכירות הגבוהה בימים הנוראים"

  1. לא הבנתי
    ומה יעשו האברכים שיוצאים מהדירות ושוכרים בירושלים במחיר מופקע
    הרי העולם עגול ומי שמשכיר גם שוכר
    אז אולי צריך לעשו וועדה כלל חסידית לנושא

  2. ומה שיכול לקרות הוא שפשוט לא ישכירו את הדירות

כתיבת תגובה