החרדי שעשה בית ספר למשרד השיכון • מאחורי הקלעים

חשוף בצריח, לבד, ללא שום גוף מאחוריו, הצליח עורך דין חרדי אלמוני לגרור את משרדי האוצר והשיכון לבג"ץ ולכפות אותם להסביר את אפליית הציבור החרדי. הכירו את העותר שלא יוכל להופיע לדיון בבג"ץ משום שיהיה באומן…

צילומים: ארכיון פרטי, יח"צ

עורך דין, שהוא למעשה אברך חסיד ברסלב תושב מודיעין עילית, הצליח לראשונה לזעזע את משרדי האוצר והשיכון, בעקבות עתירה לצו על תנאי שהגיש השבוע לבג"ץ נגד הפליית הציבור החרדי במכרזי 'מחיר למשתכן'.

נתן רוזנבלט הוא שילוב של חסיד, אברך, עסקן ועורך דין (בסדר הזה). הוא מוכר כפעיל דיור בציבור החרדי, ושמו עלה לראשונה לכותרות בפרשת 'חפציבה' אז התגייס לעזור לרוכשים במודיעין עילית שעמדו בפני שוקת שבורה. מאז נשאר בתחום כשהוא מנסה ככל יכולתו לעזור בתחום הדיור. לפרנסתו הוא עוסק בתיווך.

העתירה הנוכחית לבג"צ הגיעה לאחר שבמשרד השיכון לא התייחסו למכתבים קודמים שלו בנושא הדרת החרדים מתכנית מחיר למשתכן או שניסו "למרוח" אותו בתשובות מתחמקות כמו: "במכרזים הבאים הכל יהיה פתוח גם לסדרה ב'" וכדומה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מהרגע שרוזנבלט גילה בשבוע הקודם שגם במכרז החדש הכל נתפר רק לזכאי סדרה א' וכי הציבור החרדי שוב נותר מחוץ לתמונה, הוא החליט לצאת למאבק באפלייה באמצעות עתירה לבג"ץ. הוא שלח מכתב התרעה למשרד השיכון, שם נבהלו הפעם ולקחו את דבריו ברצינות, ומיהרו לשלוח באישון ליל הודעה לעיתונות בה בישרו על שלושה שינויים בתוכנית.

השינוי הראשון: הבטחה כי ההגרלה הבאה תתקיים בנובמבר ותכלול גם את נרשמי סדרה ב'; השינוי השני: חובה להירשם עד 24/9/17, ד' תשרי תשע"ח; והשלישי: לאחר מועד זה אין יותר הרשמה!

בעתירה כותב עורך הדין רוזבלנט: "לא יהא זה ניחוש פרוע להניח כי הודעה כה דרמטית, היוצאת באישון לילה ממשרד, אשר הוכיח את יכולותיו התקשורתיות (כל ההודעות החשובות הקודמות יצאו בכל רעש גדול בפריים טיים), אינה מקרית. וכי היא נועדה להקדים את העתירה דנן. לאמור: הנה דאגנו גם לסדרה ב'. אך העותר יטען כי אין כאן מענה אמיתי כי אם כסות עיניים".

לא דובים ולא יער

רוזנבלט הדף את הניסיון השקוף של משרד השיכון בהודעתו הבהולה וכתב בעתירתו לבג"ץ: "אישית, אין להאמין יותר להבטחות שווא אלו. גם בהגרלה הקודמת הובטח חגיגית לעותר (ובאמצעותו לכל כלי התקשורת החרדית), כי ההגרלות הבאות תיפתחנה גם לסדרה ב'. והנה: לא דובים ולא יער.

"שנית, אף הודעה זו אינה חוקית. קביעה שרירותית כי הארץ תתחלק רק בין מי שיספיק להירשם עד תאריך מסוים ולאחריו לא תישאר למאחרים כלום – היא בלתי חוקתית. שלישית, אף אם נניח כי הקביעה חוקית, עדיין אין זה במתחם הסבירות לקבוע תאריך כה קצר של שבועיים להרשמה. מה יעשה מי שנמצא כעת בחו"ל למשל? ומה יעשה מי שיתחתן מאוחר יותר? ומה דינו של מי שספון בבית תלמודו ואיננו מעודכן בחדשות?

"רביעית, ההגרלות הבאות תהיינה מאוחרות מאוד. כלומר: הדירות בהגרלה הראשונה אמורות להימסר בעוד כשנתיים – שלוש. בהגרלה השנייה כבר מדברים על ארבע – חמש שנים. ובהגרלה השלישית סביר להניח כי מדובר במועדים מרוחקים עוד יותר. אין איפה יחס אקוויוולנטי בין ההגרלות.

"חמישית והיא העיקר: אנו מבקשים לפתוח את ההגרלה השנייה כאן ועכשיו! אין זה הגיוני ו/או מוסרי לבצע מחטף של חלוקת עיר מכובדת (12.000 יחידות דיור הן יותר ממה שיש בעיר מגוריי – מודיעין עילית, בה מתגוררים כ-60.000 תושבים). בלי קשר לשאלה האם העיר הבאה תתחלק בשוויוניות".

כשסמנכ"ל המשרד הופתע

נושא הדיור לציבור החרדי בוער בעצמותיו של רוזנבלט. בעתירה הוא מציין את פעילותו בנושא וכותב: "העותר, ביחד עם חברים, התנדבו לעבור מעיר לעיר ומשכונה לשכונה. לערוך כנסי הסברה וערבי הרשמה. באחד הכנסים אף הופיע סמנכ"ל משרד השיכון מר רונן כהן, אשר הגיע בהפתעה בחשבו כי מדובר במאן דהו המנסה להרוויח על גבי בורותם האלקטרונית של צעירי המגזר.

"הוא הופתע להיווכח כי כל הפעילות נעשית בהתנדבות מלאה. בכנסים אלה הדריכו אנשי מקצוע מתנדבים את הציבור כיצד להירשם. ואכן, אלפים נרשמו באמצעות כנסים אלו ודומיהם והפרסומים השונים. כל מה שהמדינה עשתה למען הציבור הכללי – עשו מתנדבים פרטיים ופיראטיים על חשבונם במגזר החרדי".

עוד כותב רוזנבלט בעתירתו: "בתאריך 8/12/17 פנינו למר כהן ולהנהלת המשרד. לאחר שהתרשמו באופן בלתי אמצעי מהמצוקה. והם אכן נענו ויזמו על חשבון המדינה כנס הרשמה חד-יומי בעיר מודיעין עילית. כמות המשפחות שהגיעו לשם הוכיחה את עצמה ואת הצורך בכך. חבל שלא המשיכו לקיים זאת במקומות אחרים".

אין ספק כי מדובר בעורך דין מקורי שלראשונה מצליח להוציא משווי משקל את משרדי השיכון והאוצר, כמו גם את הנציגות החרדית בכנסת שנרדמת בעמידה בכל מה שנוגע למצוקת הדיור. הנה, מגיע לו משפטן מתחיל ומתחיל להוביל מהלך לבד. בלי עזרה של שום גוף הוא מזמן אל הקתדרה המשפטית בזה אחר זה את בכירי האוצר והשיכון שייאלצו לעמוד בפני בג"ץ ולהסביר לשופטים הנכבדים מדוע אין כאן אפליה. זו פעם ראשונה בה לא יוכלו להתחמק ויצטרכו לתת הסברים משפטיים מנומקים.

והכי מעניין: בסוף השבוע הבא כאשר משרדי השיכון והאוצר יצטרכו להגיב בבג"ץ על טענותיו של עורך הדין החרדי, הוא עצמו לא יהיה בארץ אלא ישהה כמידי שנה באומן בציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב…

תגובה אחת ל: "החרדי שעשה בית ספר למשרד השיכון • מאחורי הקלעים"

  1. מה אם גילוי נאות?? ….

כתיבת תגובה