החשב המלווה בביתר עילית סיים היום את כהונתו

אולי לא ידעתם אבל בשנים האחרונות התנהלה עיריית ביתר עילית תחת עינו הפקוחה של חשב מלווה מטעם משרד הפנים • ואיך באמת מסוגלת עירייה שקרוב ל-80% מתושבי העיר מקבלים הנחה בארנונה, להתמודד עם גרעון מתמשך

ביתר עילית. צילום: מרים אלסתר

אחרי שלוש שנים של איזון מלא בקופת עיריית ביתר עילית, הודיע היום (ה) משרד הפנים על סיומה הרשמי והמוצלח של תכנית ההבראה בעירייה, וסיום כהונתו של החשב המלווה.

מנתוני דו"חות התקציב עולה, כי ביצועי העירייה הקדימו את היעדים שקבע משרד הפנים. כך למשל בשנת 2014 הותר לעירייה להיות בגירעון שוטף 4.5 מיליון, ואילו העירייה סיימה כמעט באיזון, הודות לצעדים שנקטה העירייה עוד בטרם תכנית ההבראה ומינוי החשב.

בשנת 2015 כבר סיימה העירייה ביתרה תקציבית, שסייעה לשלם חובות עבר, וע"פ הדו"חות כעת, גם 2016 עומדת להסתיים ביתרה תקציבית.

ראוי לציין, כי אלו שנים ראשונות של איזון בעירייה אחרי גירעון שהצטבר למעלה מ-15 שנה. ההישג משמעותי בפרט על רקע העובדה שמדובר בעיר בעלת דירוג סוציואקונומי הנמוך ביותר, שקרוב ל-80% מתושבי העיר מקבלים הנחה בארנונה.

מה שעומד מאחורי ההישג הזה, הוא המדיניות המקצועית הנחושה שהוביל רה"ע החל מתחילת הקדנציה הנוכחית, יחד עם צוות מקצועי חדש שמינה, בהם גזבר העירייה רו"ח ישראל שוויבל, לצד ריענון חלק נכבד ממנהלי האגפים והמחלקות בעירייה.

תגובה אחת ל: "החשב המלווה בביתר עילית סיים היום את כהונתו"

  1. הבן שלי לומד בבי"ס לחינוך מיוחד בביתר עילית.
    המנהלת אומרת שהעירייה חייב להם יותר ממיליון שקל כבר כמה שנים.
    אם אני לא אשלם חשמל, מים וארנונה ולמכולת, גם אני אהיה כל חודש בפלוס גדול…

כתיבת תגובה