החשש: 'דויטשה בנק' יוכרז כ'מוסד להלבנת הון לטרור'

הרוסים הלבינו הון, הבנקאי לשעבר דיווח והעיד • האם 150 מיליארד דולר הולבנו ב'דויטשה בנק'? • שני בנקים אמריקאיים על הכוונת של משרד המשפטים בארה"ב

סניף הדויטשה בנק | צילום: ג'ורדי C, שאטרסטוק

האם הבנק הבנק הגרמני הגדול ביותר – ה'דויטשה בנק' – הסתבך בפרשת הלבנת הון? לפי עדות של בנקאי לשעבר, הווארד ווילקינסון, שכיהן כמנהל שוקי הון בסניף האסטוני של דנסקה בנק הדני באסטוניה, שנמסרה לפני הפרלמנט הדני בקופנהגן עולה, כי 'בנק אירופי גדול' שהוא לא נקב בשמו, הלבין עבור רוסיה 150 מיליארד דולרים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ווילקינסון, הוא בנקאי לשעבר שחשף הוכחות לניהול חשבונות זרים והלבנת הון בהיקף של 230 מיליארד דולרים במסגרת עבודתו בבנק הדני. לדבריו, 'שלוחה אמריקאית' של אותו 'בנק אירופי גדול', שימשה את 'דנסקה בנק' בדנמרק, להעברת הכספים מרוסיה, ללקוחות הבנק האירופי.

לפי מידע המתפרסם היום בעיתונות הכלכלית העולמית עולה, כי גורמי חקירה אישרו, ש'דויטשה בנק' אכן הוא הבנק האירופי שאליו רמז ווילקינסון בדבריו.

הכספים הולבנו לכאורה דרך שלשה בנקים שה'דויטשה בנק' הוא רק אחד מהם. ווילקינסון רמז כי היו אלו שני בנקים אמריקאיים שאליהם הועברו הכספים מרוסיה, ובהם הם נראו בפעם האחרונה. שניים מהם, הם ככל הנראה בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן. העניין הוא, שהכסף פשוט התאדה ונעלם, כשנכנס למערכת הפיננסית הגלובלית ללא עקבות.

בהודעה של משרד המשפטים האמריקאי נשללה חקירה נגד הבנקים האמריקאיים, וכן לא נגד דויטשה בנק. עם זאת אישר משרד המשפטים כי נציגי הבנקים התבקשו לסייע בחקירה.

המדובר הוא על העברות כספים רבות שהבנקים הגדולים, ה'דויטשה בנק' והבנקים האמריקאיים הגדולים היו אמורים להוות מחסום אחרון בפני העברת הכספים, אך היות ושימשו כזרוע סליקה דולרי עבור הדנסקה בנק עד שחשדם התעורר בשלב כלשהו והם פסקו מעבודה משותפת איתו.

אם יוגדרו הבנקים 'דנסקה בנק' ו'דויטשה בנק' כמלביני הון לטרור ע"י משרד המשפטים, צפויה להם סכנה בדמות ניתוק מהמערכת הפיננסית הבינלאומית.

כתיבת תגובה