הטבת המס למפונים מיישובי העוטף תימשך אוטומטית גם ב-2024

תושבים שפונו מיישובים הזכאים להטבות מס ימשיכו לקבל את ההטבה גם בשנת 2024 | יש להצהיר מול המעסיק כי העובד הינו תושב יישוב שנכלל בהטבה | מגורים זמניים כמפונים עד לחזרה ליישוב המוטב לא יחשבו כמרכז חיים קבוע | תושבים אלה יידרשו למלא טפסים פרטניים בעת הגשת הבקשה

עוטף עזה | צילום: אודי שטיינוול, מתוך אתר פיקיויקי

בהמשך להחלטת מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ, פרסמה היום הרשות הנחייה למעסיקים לפיה תושבים שפונו מבתיהם בשל מלחמת חרבות ברזל והתגוררו ביישובים המקנים הטבת מס, ייהנו מהטבת המס גם בשנת 2024.

בהתאם לפקודת מס הכנסה תושבים שמרכז חייהם ביישובים מוטבים זכאים להטבת מס. בגלל המלחמה ולפי החלטות ממשלה פונו תושבים רבים מהיישובים המקנים להם הטבה במס. רשות המסים החליטה לאפשר לאותם תושבים אשר היו זכאים להטבת מס זו בשנת 2023 להמשיך ולקבל את ההטבה לה הם זכאים גם בשנת 2024 בפשטות, עליהם להצהיר מול המעסיק שלהם כי הם תושבי יישוב מוטב ואין להם מרכז חיים קבוע אחר.

מגורים זמניים כמפונים עד לחזרה ליישוב המוטב לא יחשבו כמרכז חיים קבוע. תושבי יישובים מוטבים, שלא פונו בהתאם להחלטות ממשלה, והעתיקו את מקום מגוריהם לאחר 7.10.23 ועדיין מבקשים להיחשב כתושבי אותם יישובים מוטבים יפנו למשרדי מס הכנסה בבקשה  פרטנית בעניינם.

במקביל פנתה רשות המסים לרשויות המקומיות שתושביהם פונו לפי החלטות ממשלה והודיעה להם כי באפשרותם להנפיק אישור תושבות לשנת 2024 לתושבים שפונו, למרות שלא מתקיימים כל התנאים לקבלת הטבת המס בשל העתקת מגוריהם. הרשויות יוכלו לתת אישורי תושבות במהלך מרוכז או לתושבים המבקשים באמצעות טופס 1312.

כתיבת תגובה