הטון ייקבע בשיחות הסחר

סקירת השוק האמריקאי השבועית 22.11.19-18.11

דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג | צילום: מיילס קולן, הבית הלבן

היי משקיעים,

נתחיל ראשית בניתוח השבועי ב-S&P 500 ונתבונן דרך תעודת ה-SPY.

שבוע שישי רצוף של עליות במדדים האמריקאים, בדאו ג'ונס ובנאסד"ק, וה-S&P500 כבר ב-3,120 נק'. בהיעדר אלטרנטיבות אלו הברירות הכמעט יחידות שיש למשקיעים.

גם באירופה, הדאקס הגרמני עם שבעה שבועות רצופים של עליות ומתקרב לשיא כל הזמנים שלו, שנמצא ב-13,596 נק' ומשמש כאזור התנגדות.

בשבוע שעבר נכנסנו לשבוע פקיעות חודשיות שפקעו להן ביום שישי. בהתאם לזאת ראינו שבוע מנומנם מאוד בשוק וביום שישי סיר הלחץ התפוצץ, כאשר כמות הכסף שפקעה ב-3,000, 3,005 ו-3,010 נק' במדד ה'סנופי', עשתה את שלה וראינו מחזורים גבוהים ביום שישי לצד עליות של עד 0.8%.

מאידך, אנחנו שומעים כבר את ההיסטריה או נכון יותר לומר 'אופוריה' מסביב, כאשר מתחילים כבר לנבא אזורי שיאים חדשים, ולדבר כמובן גם על ראלי סוף שנה. אך אל לנו לשכוח שמגמת עליה, לא משנה כמה איכותית או חזקה היא תהיה, לא תמשך לעד. זה מבלי שהשוק בדק ולו פעם אחת לאחר הפריצה הנקודתית של ה-3,000 נק', את הרמה הסמוכה אליו.

בנוסף, מהלך עליות רציף של שישה שבועות עם מחזורים הולכים ויורדים, אמורה להצית בנו הכנת תרחישים. וכבר בעבר כשהשוק עלה במספר שבועות ברצף עם מחזורים נמוכים, ראינו את התיקון שהתרחש לאחר מכן.

תעודת ה SPY. שישה שבועות רצופים של עליות. טווח שבועי

חוק פיזיקלי ידוע, כל מה שקיצוני ישאף מתישהו להתאזן. כאשר מדובר על מגמה חדשה בשוק, עם שיפוע חד כל כך כמו שאנחנו חווים כעת, התיקון אמור להיות בהתאם. בוודאי שאין כאן נבואת זעם, אלא תהליך טבעי של תנועת מחיר. עד אז אנחנו פשוט נסחר את השוק.

בכל מקרה, את הטון לקראת השבוע/שבועיים הקרובים, יתנו בעיקר השמועות משיחות הסחר בין האמריקאים לסינים, כאשר הסכם ראשוני כמעט כבר קיים, ויש אומרים שאפילו מגולם כבר בשוק המניות.

מדובר על הסכם ראשוני בלבד, וכל עוד הוא לא חתום אזי שום דבר לא סגור. כבר ראינו דברים בחודשים האחרונים, לכן לא ניקח שום דבר כמובן מאליו.

VIX

לאחרונה התנודתיות על מדד הפחד, עלתה במעט והמדד אף הגיע סמוך לאזורי ה-14 נק'. אך הוא לא המשיך את העלייה וביום שישי המדד סגר קצת מעל לרמה של ה-12 נק'. אותה רמה שהוא אוהב 'להתבסס' עליה לפני תיקונים משמעותיים בשוק.

המדד ממשיך להיסחר באזורי מחיר נמוכים. מה שמעיד כעת על רמת תנודתיות נמוכה יחסית. אך זה לא אומר שמשקיעים לא החלו להיכנס אליו כ'ביטוח' להשקעות שלהם, באמצעות קניות קולים (CALL) רחוקים למחירים כמו 20 ו-30 נק'.

המשקיעים עושים את ההקבלה בין ה-S&P500 לבין מדד ה-VIX, במיוחד כאשר השוק נמצא בפסגות הגבוהות שלו, שכמעט בכל יום מסמן שיאים חדשים. רצוי מאוד להתבונן במדד החשוב הזה, כאשר אתם מבצעים תכנית עבודה שבועית אישית.

מדד ה-ה VIX.

מאקרו

אנחנו אחרי שבוע שבו נאם יו"ר הפד, פאוול, ובתגובה לטראמפ שנאם גם הוא במהלך השבוע הקודם ואמר ש"מצב שוקי המניות היו טובים הרבה יותר אילולא החלטות שגויות של הפד", אמר יו"ר הפד כי הבנק לא מתכוון להוריד את הריבית בתקופה הקרובה.

במהלך השבוע הקרוב, אנחנו לא צפויים להיתקל בהודעות דרמטיות, כאשר הנתון החשוב ביום יתפרסם ביום רביעי, בו יתפרסו הפרוטוקולים מפגישת הפד האחרונה, בה הוריד הבנק את הריבית בכרבע אחוז.

ימים מעניינים צפויים לנו, השקיעו חכם.

כל הנכתב לעיל הינו חוות דעת בלבד של הכותב ואין להתייחס לאמור כהמלצה לקנייה או למכירה של נייר ערך מסויים.

 

הכותב הוא מתן כהן, סוחר ומרצה בשוק ההון, אנליסט ומנכ״ל ״מארובוזו-מסחר מתקדם בשוק ההון״.

שאלות מקצועיות :

מייל : [email protected]

ערוץ ה-Youtube : https://bit.ly/2zkjCYi

דף הפייסבוק : https://www.facebook.com/marubozuok/

כתיבת תגובה