הטכנולוגיה הביטחונית של ישראל שוב מככבת באירופה

אתמול (ב') נחנך המתחם הישראלי בסלון האווירי בלה בורז'ה שליד פריז – התערוכה האווירית הגדולה והחשובה בעולם • בתערוכה יציגו מגוון חברות ישראליות פיתוחים חדשניים, בתחומי התעופה, המכ"ם, אלקטרו-אופטיקה ועוד • לדברי ראש סיב"ט: "שוק הביטחון באירופה הוא מהצומחים והתחרותיים בעולם, ישראל נחשבת למובילה עולמית בטכנולוגיות שמעניינות את אירופה, והייצוא הביטחוני הישראלי לאירופה במגמת עלייה"

המתחם הישראלי בלה בורז'ה | צילום: מתוך אתר משרד הביטחון

כל מדינה בעולם מתהדרת במשאבי הטבע שלה, ומייצאת אותם לעולם תמורת רווחים נאים. החל מאורניום זהב ויהלומים או פחם, נפט וגז, ועד גידולי ירקות או פירות ומחצבים מיוחדים. משאב הטבע של ישראל, הוא המוח היהודי – הנתון בסד לחץ ביטחוני 365 יום בשנה. זהו לא משאב מתכלה, אלא משאב יצרני לא פחות מתרנגולת המטילה ביצי זהב, שתוצריו נמכרים לכל המרבה במחיר.

בימים אלו, המתחם הישראלי בסלון האווירי בלה בורז'ה שליד פריז – התערוכה האווירית הגדולה והחשובה בעולם – כבר עומד מוכן ומוזמן ל-150 אלף הקניינים והרוכשים המקצועיים, שיסתובבו במתחם הישראלי עם כרטיסי אשראי זמינים. כשההנחה היא שרבים מהם יהיו אירופיים.

במתחם הישראלי שנחנך אמש (ב'), מציגות חמש חברות ישראליות, שיציגו חמש תעשיות מובילות: רפאל, אלביט מערכות, התעשייה האווירית, אירונאוטיקס ו-UVISION. בין השאר יוצגו שם: מכ"מים מתקדמים, טילים וכלי טייס בלתי מאוישים למטרות שונות. בירד ומנועי בית שמש, יציגו גם הן באולמות התערוכה.

אז מה יהיה לנו שם?

אלביט מערכות והתעשייה האווירית – יציגו במהלך ימי התערוכה כטמ"מים (כלי טיס מאויש מרחוק) טקטיים חדשים, עם טווחי טיסה ארוכים במיוחד ושהיה באוויר במשך כיממה. אלביט – תחשוף את ההרמס 45, מל״ט קטן טקטי חדש שמשלב יכולות שהייה באוויר וטווחי פעולה השמורים בד״כ למלטים גדולים (מעל 200 ק"מ, מעל 20 שעות) ביחד עם יכולת המראה ונחיתה ללא צורך במסלול. ואילו תע"א – תציג את T-Heron, מל"ט טקטי, המתאים למשימות טקטיות המבוצעות על-ידי כוחות היבשה, משמר חופים וכדומה.

אלביט מערכות, תציג ותחשוף גם מערכות חדשות בתחומי המודיעין, החימוש האווירי המדויק והתעופה האזרחית. בין המערכות החדשות יוצג הרמפג׳ – טיל תקיפה אווירי על-קולי מדויק לטווחים ארוכים. כמו כן היא תציג את מערכת i-FMS – המאפשרת לטייסים במטוסים אזרחיים לבצע פעולות ניהול טיסה בשלבים קריטיים כמו המראה ונחיתה, תוך שימוש אינטואיטיבי במערכת ראש, וללא צורך להוריד מבט אל מערכות הקוקפיט במטוס.

התעשייה האווירית תחשוף את המכ"ם MS-MMR – המשלב חיישנים נוספים במערכת מכ"ם ה-MMR (המשמש את מערכות 'כיפת ברזל', 'קלע דויד' ומערכת ההגנה אווירית  'ברק' של התעשייה האווירית), ויוצר תמונת מצב אווירית משופרת, מבוססת חיישנים אקטיביים ופסיביים. במהלך התערוכה צפויה התעשייה האווירית להכריז על שיתופי פעולה עסקיים בתחומים שונים.

רפאל תחשוף בתערוכה את מערכת הניווט החדשה למטוסי קרב – הראשונה בעולם בעלת יכולות אלקטרואופטיות משולבות עם יכולות מכ"ם. המערכת מסוג לייטנינג-5 המוכרת של רפאל, שודרגה לאחרונה גם ביכולות מכ"ם SAR (מכ"ם מִפְתָּח סינתטי). שילוב היכולות האלקטרו-אופטיות ויכולות המכ"ם, מאפשר מענה רחב למצבי יום, מצבי לילה ולכל מזג-אוויר.

שטח רחב יוקדש למערכת שאזרחי הדרום מזהים את קולה מתוך שינה – מערכת כיפת-ברזל, זאת שאותגרה קשות בסבב האחרו. היא תוצג במספר תצורות: יבשתית, ימית וכן את הגרסה הניידת של כיפת ברזל (i-Dome), שבה כל רכיבי המערכת מותקנים על משאית אחת בלבד, אשר מספקת הגנה לכוחות ממונעים או ממוכנים.

חברת Uvision, תחשוף משגר רב קני למערכת- Hero-400EC – המתאים להתקנה על מגוון של פלטפורמות יבשתיות וימיות. מערכת Hero-400 – הינה מערכת חימוש משוטט, ארוכת טווח, בעלת דיוק גבוה, עם חתימה אקוסטית, ויזואלית ותרמית נמוכה, שיכולה לאתר, לעקוב ולפגוע ביעדים סטטיים ונעים עם דיוק גבוה, תוך נזק מינימלי לסביבה. המערכת, בעלת עד 12 קני שיגור, יכולה להיות מותקנת גם בבסיסים, כאשר ההפעלה והשליטה מתבצעות ממיקומים מרוחקים. בתערוכה תוצג לראשונה מערכת 6 שיגורים.

ראש סיב"ט (האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון), תא"ל (מיל') יאיר קולס, שנכנס לתפקידו בימים אלה, אמר: "שוק הביטחון באירופה הוא מהצומחים והתחרותיים בעולם. האתגרים הביטחוניים שעימם מתמודדת היבשת – ביטחון פנים, לוחמה בטרור והגנת גבולות – הינם הזדמנות לכל היצואניות, ובפרט לישראל, שנחשבת למובילה עולמית בטכנולוגיות שמעניינות את אירופה. הייצוא הביטחוני הישראלי למדינות אירופה נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות, ויחד עם התעשיות הביטחוניות והטכנולוגיות המצוינות שלנו, נמשיך לעבוד קשה כדי לשמר את המגמה ואף להעצים אותה".

כתיבת תגובה