היום השלישי ל'מתכונת שבת': "קשה לבחור במי לטפל"

"עובדים נאלצים לבחור במי לטפל: האם בחולה קורונה או בבן 60 שחטף אירוע מוחי וזקוק לשיקום דחוף?" כך לדברי יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי | זה היום השלישי שהעובדים והעובדות במקצועות הבריאות הנלווים בבתי החולים, בהם פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, דיאטנים ומרפאים בעיסוק – עובדים במתכונת מצומצמת, בשל מצוקת כוח אדם קשה, שהחריפה עם כניסת עובדים רבים לבידוד

אילוסטרציה | בית החולים הדסה. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ההסתדרות קוראת לשר הבריאות ניצן הורביץ ולמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, להתערב באופן מידי ולסייע לאלפי עובדים ועובדות במקצועות הבריאות הנלווים בבתי החולים, אשר קורסים תחת העומס – מצב שהחריף בחודשים האחרונים, בעקבות כניסה של עובדים רבים לבידוד. זה היום השלישי שבו עובדי ועובדות המקצועות הנלווים, בהם פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, דיאטנים ומרפאים בעיסוק – נאלצים לעבוד במתכונת שבת מצומצמת, ללא כל התייחסות למצוקתם מצד משרד הבריאות.

"מלכתחילה אנחנו עובדים באי-ספיקה ומאלצים את העובדים בשטח לבחור במי לטפל: האם בחולה קורונה או באדם בן 60 שחטף אירוע מוחי ושוכב כבר שלושה ימים במחלקה הפנימית וזקוק לשיקום דחוף? התפקיד שאנחנו עושים הוא חשוב ומציל חיים", אמר יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, "האחריות היא על שר הבריאות ועל מנכ"ל משרדו, כי הם מודעים לבעיה. הם הוסיפו תקנים לרופאים ולאחיות, אבל בבתי החולים יש עוד גורמים טיפוליים".

מצוקת התקנים במקצועות הללו הינה כרונית וקיימת מזה שנים, אולם החריפה בתקופת הקורונה. בחודשים האחרונים, מאות עובדות ועובדים נכנסו לבידוד, והעובדים הנותרים קורסים תחת העומס ואף נדרשים לתעדף חולים.

לדברי יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, גבאי: "זה היום השלישי שעובדי מקצועות הבריאות עובדים במתכונת מצומצמת, ואנו מצרים על כך שזה המצב. אנו קוראים לממשלה ולשר הבריאות ניצן הורביץ, להתעורר ולהקצות לנו עוד תקנים. זאת, לאור העומס הרב והבידודים של אנשי הצוות שלנו".

כתיבת תגובה