היום: 77 אלף ישראלים יעברו בנמל התעופה 'בן-גוריון'

בני חורין? חמש מאות טיסות ימריאו וינחתו היום בנתב"ג, וברובם ישראלים מחויכים שיעשו את ליל הסדר הרחק מכאן. ויש גם עלייה של עשרות אחוזים בתיירות הנכנסת

נתב"ג (ארכיון). צילום: נתי שוחט | פלאש 90

אם גם אתם בין הישראלים שטסים היום, ולא קניתם כרטיס לאחת משתי החופשות לפסח של המגזר החרדי בחו"ל שבוטלו בשבוע שעבר, כדאי מאוד שתתניעו ותזדרזו להגיע לנתב"ג. על-פי נתוני רשות שדות התעופה, 77 אלף נוסעים יעברו היום בנתב"ג, מרביתם בטיסות היוצאות, כדי להעביר את ליל הסדר מעבר לים.

במהלך היום צפויות להמריא ולנחות בשדה התעופה הבין-לאומי בלוד כ-500 טיסות. עד סוף חודש אפריל למניינם, צפויים כ-1.6 מיליון נוסעים לצאת את הארץ המובטחת ולהגיע אליה, באמצעות 10 אלף טיסות ב-130 חברות תעופה.

ובתוך כך, משרד התיירות מסר כי בחודש מארס למניינם, חלה עלייה של 22% לעומת שנה שעברה: 293 אלף תיירים נחתו כאן בחודש החולף. מאז תחילת השנה הלועזית הנוכחית חל גידול של 24%, ומדובר ב-739 אלף תיירים שהגיעו ארצה. תוספת ההכנסות למשק מהעלייה בתיירות הנכנסת, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, נאמדת בכ-730 מיליון שקל, ובתוספת של כ-5,000 מועסקים בתעשיית התיירות ובענפים הנלווים לה.

שר התיירות, חה"כ יריב לוין (ליכוד) אמר כי: "האסטרטגיה שלנו מוכיחה את עצמה – התיירות הכניסה למעלה מ-4 מיליארד שקל לכלכלת המדינה מתחילת השנה" לדבריו: "כבר כמה חודשים ברציפות שאנו עדים לשיאים חדשים במספר התיירים הנכנסים לישראל, ואני שמח שגם בחודש מרס נרשם שיא של כל הזמנים בכניסות תיירים. לא מדובר במקריות – אלא במדיניות. אנו מבצעים פעולות שיווק ומהלכים חדשניים למיתוג ישראל ומביאים ארצה חברות תעופה וקווי תעופה חדשים, וכל אלו מוכיחים את עצמם חודש אחר חודש.

"העלייה המשמעותית תורמת תרומה בלתי רגילה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית. ישראל היא יעד תיירותי אטרקטיבי ומגוון ואנו מוכיחים כי אם פועלים נכון אפשר להביא לכאן תיירים רבים. אני משוכנע שאם נמשיך בדרך הזאת נראה עלייה משמעותית נוספת גם בעתיד".

כתיבת תגובה