היו"ר הבא: יוג'ין קנדל ימונה ליו"ר הבורסה לני"ע בת"א

לאחר סיום הליך איתור, פרופ' יוג'ין קנדל – מי שכיהן כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, כחבר ועדת טרכטנברג וכיום עומד בראש המכון למדיניות של סטארט אפ ניישן – ימונה ליו"ר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל אביב | יחליף את אריק שטיינברג שהתפטר ב-2022 לאחר חילוקי דעות שהתגלעו בנוגע לתגמול המגיע לו

יוג'ין קנדל | צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

פרופ' יוג'ין קנדל ימונה ליו"ר הבורסה בתל אביב. לפי הודעת הבורסה, "דירקטוריון הבורסה, לאחר קבלת אישורה של ועדת הביקורת בשבתה כוועדת תגמול, אישר את מועמדותו ותנאי כהונתו של פרופ' יוג'ין קנדל כיושב ראש הדירקטוריון".

פרופ' יוג'ין קנדל כיהן בעבר כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, וכיום עומד בראש המכון למדיניות של Start-up Nation. כאמור, המינוי ותנאי כהונתו של קנדל כפופים לקבלת אישורה של אסיפת בעלי המניות של הבורסה, וכן טעון את קבלת אישורה של רשות ניירות ערך.

קנדל, המוערך מאוד בתחומי הכלכלה, יחליף את היו"ר הקודם של הבורסה לני"ע, אריק שטיינברג, שהתפטר במהלך 2022 לאחר קדנציה קצרה במיוחד, בת מספר חודשים, כשהרקע להתפטרותו היה בשל חילוקי דעות בקרב בעלי המניות בנוגע לאופן התגמול המגיע לו.

פרופ' קנדל עמד בעבר בראש מספר ועדות ציבוריות כמו הוועדה לבחינת הכדאיות הכלכלית של אנרגיות מתחדשות, והוועדה לבחינת פעילות חברת מקורות ואף כיהן כחבר בוועדת ששינסקי ובוועדת טרכטנברג.

עם פרישתו מהשירות הציבורי הוצב כאמור בראש מכון המדיניות של סטארט אפ ניישן, שמחבר בין חברות טכנולוגיה ישראליות וצעירות עם משקיעים ברחבי העולם. ניסיון זה יכול לעמוד לבורסה ולחברות טכנולוגיה הנסחרות בה לתועלת מרובה לקראת הנפקות בינלאומיות.

עתה, אמורה הבורסה לאשר את המינוי סופית באסיפת בעלי המניות.

"אני מברך את פרופ' קנדל על כניסתו לתפקיד", אמר אתמול אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות. "פרופ' קנדל הוא איש מוערך ועתיר זכויות, כישרון והבנה מקיפה של תחומי הכלכלה ושוק ההון. כולי תקווה כי מינויו יתרום לחיזוק מעמדה של הבורסה לני"ע והחברות הציבוריות בישראל הנסחרות בבורסה".

כתיבת תגובה