היישוב 'חנון' – ייקרא 'אופיר' על שם אופיר ליבשטיין הי"ד

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף יחד עם ראש הממשלה וראשי מועצות העוטף קיימו טקס הנחת אבן הפינה לישוב אופיר שייקרא על שמו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין הי"ד | נתניהו הצהיר מול ראשי היישובים בעוטף עזה: "נקים יישובים נוספים" | בין דבריו, הבטיח רה"מ להמשיך בלחימה – עד למיגור חמאס

הנחת אבן הפינה ליישוב אופיר | צילום: קובי גדעון, לע"מ

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי מועצות מישובי העוטף קיימו אתמול (ד') טקס הנחת אבן הפינה לישוב ״אופיר״ במועצה האזורית שדות נגב – במקור, אושרה הקמת היישוב תחת השם חנון.

הישוב אופיר יוקם בהמשך להחלטת הממשלה להקמת הישוב שניתן ב-5 לפברואר השנה. הישוב נקרא על שמו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין הי״ד שנרצח באירועי ה-7 באוקטובר בעת שהגן בגופו על קיבוץ כפר עזה.

לפי התכניות, היישוב יכיל 500 משפחות דתיות וחילוניות וישמש כיישוב קהילתי מעורב, הבנייה תתבצע בהתאם למשפחות צעירות בשלבים שונים של חייהן.

כזכור, כבר לאחר ימי מבצע 'צוק איתן' נפגש ראש המועצה האזורית (המכהן גם כיום), תמיר עידאן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש לקדם את הקמתו של ישוב חדש בשטח המועצה, אך הממשלה לא קידמה את הנושא בפועל, עד פברואר של תחילת השנה הנוכחית. זאב אלקין בתקופת כהונתו ניסה לקדם את היישוב, אך ממשלת לפיד מנעה זאת ממנו.

בטקס הנחת אבן הפינה עסקו הדוברים בגבורתו של אופיר ליבשטיין הי"ד, שלחם לצד בנו, ניצן הי"ד בקרב בלימה נגד מחבלי חמאס האכזריים בעת שפלשו לקיבוץ כפר עזה.

ראש הממשלה נתניהו שנשא דברים במקום, אמר בפנותו לראשי המועצות בעוטף עזה: "אתם עברתם – כולנו עברנו – אבל אתם עברתם כאן ימים מאוד קשים. חברים שנרצחו, מנהיגים שנרצחו, לוחמים, לוחמות, שוטרים, שוטרות, חיילים וחיילות. זה פשוט לא ייאמן מה שהיה כאן ביום המבחן העילאי הזה. עם ישראל נאחז בציפורנים באדמתו, הדף את המרצחים, את המפלצות, ועכשיו אנחנו בתוך הפעולה שתימשך עד סופה.

"הקמנו מדינה, הקמנו צבא, הקמנו יישובים, הקמנו ערים, קלטנו עולים – אבל הקרב נמשך, 100 שנה ויותר הקרב נמשך. הוא נמשך כאן ביתר שאת ביום הנורא הזה ואנחנו יכולים להם.

"הבנייה הזאת מתבטאת במה שאנחנו עושים עכשיו. כאן יגדלו ילדים וילדות שיתחנכו על תרומתו, על גבורתו ועל הקרבתו של אופיר. אנחנו ממשיכים לבנות – לא יישוב אחד – נבנה יישובים, פה במקום הזה. נבנה, ונמשיך לבנות, כאן ובכל מקום בארץ ישראל. אנחנו נשקם את היישובים, נרחיב את היישובים ונוסיף עוד יישובים".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר כי "אנחנו נמצאים כעת בפתחו של חג החנוכה, חג האור. חכמנו זיכרונם לברכה לימדו אותנו שכדי לגרש את החושך עלינו להוסיף אור. יישוב חדש בארץ ישראל, דווקא כאן, במקום בו העם שלנו עבר את אחת מהזוועות הגדולות ביותר בתולדותיו, הוא תוספת של אור, שבעזרת ה׳ יסייע לגרש את החושך הגדול שנפל עלינו באותו יום מר ונמהר.

"כפי שהשם 'אופיר' מסמל, היישוב החדש שיקום פה וינציח את אופיר יקירנו, יהיה בעזרת השם עשיר בגשם וברוח, והכל מתוך אחדות, צניעות וענווה בדרכו ולזכרו של אופיר ליבשטיין הי"ד.

מגילת היסוד עליה חתמו ראש הממשלה, שר השיכון וראש מועצת שדות נגב | צילום: תקשורת שר השיכון

"אני רוצה להביע הערכה בפניך, אדוני ראש הממשלה. בעיקר בימים אלה ניכרת מנהיגותך למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל. על כך שאתה עושה לילות כימים בקבינט המלחמה, בדיונים ובהחלטות קשות שאתה מקבל יום יום שעה שעה. היום כ"ט בנובמבר אנחנו מציינים 76 שנים להחלטת האו"ם שהובילה להקמת מדינת ישראל, אני סמוך ובטוח כי אתה, ראש הממשלה, יחד עם חברי הקבינט תעשו את כל מה שנדרש כדי שנוכל בעזרת ה' להמשיך להתקיים כאן בארץ ישראל ללא שם איום ביטחוני עלינו".

כתיבת תגובה