היישר מאחוזת בית: כחלון חשף את שוויה של מדינת ישראל

לקראת הנפקת מניית המדינה, הופיע שר האוצר בבורסה לטקס פתיחת מסחר חגיגי, במהלכו הכריזו על שווי המדינה • כיצד נולד הרעיון? מי יוכל לרכוש את מניית מדינת ישראל? מה רף ההשקעה המינימלי? ומה שווי המניה בהנפקתה במילים? • כל הפרטים

שר האוצר משה כחלון וסגן שר האוצר איציק כהן על רקע שווי מניית מדינת ישראל הבוקר בבורסה לניירות ערך | צילום: פישל רוזנפלד

שר האוצר משה כחלון, סגן שר האוצר איציק כהן ומנכ"לית הבורסה לניירות ערך הופיעו הבוקר בטקס חגיגי במהלכו פתחו השלושה את יום המסחר בתל אביב.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

דקות אחדות טרם פתיחת המסחר הכריז השר כחלון על שווי מניית מדינת ישראל שצפויה לצאת להנפקה תוך מספר חודשים, בכפוף לסיום הליכי החקיקה בעניין.

לדברי כחלון, מה שעומד מאחורי הנפקת מניית המדינה הוא דירוג שפורסם לאחרונה על ידי הבנק העולמי ובו פורטו שוויין של שורת מדינות וכלכלות בעולם.

במסגרת ההנפקה, שכאמור, תלויה בסיום הליכי החקיקה בעניין, יוכלו אזרחי מדינת ישראל להשקיע במניית החברות הממשלתיות, כאשר הרף המינימלי להיכנס למסחר יעמוד על אלפי שקלים בודדים, "על מנת לתת לכל אזרח ואזרח להנות מהשגשוג הכלכלי של מדינת ישראל", אמר כחלון.

את שווי המניה, 17,638,763,277,054 ₪, נימק השר כחלון, בשורה של הישגים כלכליים והדירוג הגבוה לה זוכה מדינת ישראל, הנמנית בין 17 הכלכלות החזקות בעולם.

"אני אנסה לקרוא את זה, טוב?", אמר השר כחלון בחיוך לעשרות המצלמות שצבאו על שערי הבורסה הבוקר. "שבעה עשר טריליון, שש מאות שלושים ושמונה מיליארד, שבע מאות שישים ושלושה מיליון, מאתיים שבעים ושבעה אלף, אפס חמישים וארבע!".

כתיבת תגובה