הייתה מחצבה? עכשיו הזמן להחזיר את השטח לציבור

קרן לשיקום מחצבות תוביל להחזרת קרקעות מחצבות נטושות לידי הציבור • השימוש החוזר באזורי המחצבות ואתרי הכרייה ישיבו לציבור אלפי דונם של קרקעות

מחצבה | צילום אילוסטרציה: עיסאם האשלאמן, פלאש 90

בשורה לציבור: קרקעות המחצבות ישובו לשימוש ציבורי.

בישראל קיימים עשרות מחצבות נטושות המכערות את פני המדינה. מכתש רמון, פארק המחצבות כרמיאל, אביטל מזרח, פסוטה, קיסריה, מתלול צורים, נחל רחף, מחצבת בנימינה, אפיק, נחל תבור- דבוריה, שפרעם, ועוד רבים אחרים.

המחצבות ואתרי הכרייה שסיימו את פעילותן פוגעות בנוף ובסביבה ולצורך כך הוקמה 'הקרן לשיקום מחצבות', במטרה להשיב את מקרקעי החציבה למאזן הקרקעי של ישראל, לרפא את הפגיעה בנוף עקב פעולות החציבה ולאפשר את ניצול השטח המשוקם לטובת הציבור בהתאם לייעוד הקרקע.

פעולות הקרן כוללות: הכנת תכנית שיקום, הכנת תקציב לשיקום, שיקום פני השטח, שינוי פני השטח לצורך שיקומו. הנהלת הקרן, כוללת נציגות ממשלתית של המפקח על המכרות, משרד האנרגיה והתשתיות, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הגנת הסביבה, רשות מקרקעי ישראל, רשות הטבע והגנים הלאומיים, ומשקיפים מאיגוד יצרני חומרי מחצבה, והקרן הקיימת לישראל.

השימוש החוזר באזורי המחצבות ואתרי הכרייה ישיבו לידי הציבור אלפי דונם של קרקעות ויאפשרו לנצל את השטח עבור הציבור לייעודים רבים.

כתיבת תגובה