היי צפונה: קו הרכבת לכרמיאל ייחנך לקראת ראש-השנה

עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים, לכל יעד בארץ. בהמשך תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות. המרחק בין הגליל לתל-אביב: שעה וחצי

נסיעת מבחן בקו החדש. צילום: באזל עוינת | פלאש 90

שר התחבורה כץ עשה בסוף השבוע את מה שהוא הכי אוהב לעשות: לחנוך פרויקטים תחבורתיים. הקטל בכבישים? כנראה שיש דברים יותר מעניינים.

השר חנך בסוף השבוע שעבר את נסיעת המבחן הראשונה של קו הרכבת בין כרמיאל-תל-אביב המחברת את מרכז הגליל למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי בלבד.

מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים לכלל התושבים באזור. בהמשך, הקו מכרמיאל ייסלל עד לקריית שמונה. בפרויקט סלילה הרכבת לכרמיאל, שנבנה באמצעות חברת 'נתיבי ישראל' נסללה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש. היא תעצור ב-2 תחנות נוסעים – אחיהוד וכרמיאל. הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, לקראת חגי תשרי.

הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון. במנהרות בוצעה, לראשונה בישראל, הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונאלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ.

עוד כולל הפרויקט 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, והתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהן שיקום והרחבת נחל חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.

"אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום. בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה", אמר כץ.

עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס רב-קו אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל, מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבתי השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונם וביצועם של מסילות נוספות לטבריה, קרית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".


צילומים: באזל עוינת | פלאש 90

כתיבת תגובה