הישראלי שעשה כבוד בסין: הרובוט 'temi'

הכירו את 'temi' – הרובוט הישראלי שזכה בפרס Best of CES Asia, בתערוכת CES Asia שהתקיימה בשבוע שעבר בסין • בתערוכה השתתפו עשרות חברות מהתחום • זכייה זו מצטרפת לזכיות נוספות של temi אשר זכתה בתחרויות ופרסים נוספים • צפו בביצועיו של temi

הרובוט 'temi' עם תעודות הפרס | צילום: יח"צ

חברת הרובוטיקה הישראלית Robotemi אשר פיתחה את 'temi' – רובוט אישי המבוסס על בינה מלאכותית, המשלב יכולות של סייענות חכמה וניידות אוטונומית, ומיועד גם לצרכן הסופי וגם לעסקים – זכתה בפרס ראשון בקטגוריית הרובוטים ורחפנים, בתערוכת CES Asia 2019 שהתקיימה בשבוע שעבר בשנגחאי.

לחברה שיתוף פעולה עם ענקית האינטרנט הסינית Tencent, בו משולבת טכנולוגיית 'Tencent Cloud' בתוך 'temi' – הרובוט האישי הנייד הראשון בעולם. בעקבות שיתוף פעולה זה, temi הינו המכשיר הרובוטי היחידי המשלב את שירותיה של Tencent, שירותים שמעצימים את יכולות temi, ומובילים את הרובוט להיות חלוץ בעידן חדש של רובוטים עוזרים. בנוסף, החברה משלבת ב-temi את Alexa של Amazon, ומייצרת חווית Echo Show-like ברובוט האישי. המטה העולמי של temi ממוקם בניו יורק, מעבדת המו"פ בתל-אביב והייצור נעשה בעיר שנזן שבסין.

temi תוכנן במקור לעזור לקשישים – רעיון שהגיע לוולף בעת ביקור אצל סבתו. די מהר החברה זיהתה את הפוטנציאל ומגוון האפשרויות הטמונות במכשיר, במיוחד את יכולת ה-Telepresence, קיום שיחות וידאו ללא ידיים. הרעיון בחיבור בין משפחות החיות בנפרד או במרחק הצית את מוחם. שיחות וידאו ללא ידיים מאפשרות למשתמש לבלות זמן רב יותר בתקשורת פנים אל פנים – וכתוצאה מכך לבנות או לשפר את היחסים עם בני משפחה, חברים או עובדים. הניידות של temi, התנועות האוטונומיות שלו ומאפייני האינטראקציה האנושית-רובוטית – מאפשרים יישומים מרתקים רבים. בעזרת אפליקציית temi, יכולים המשתמשים להניע את הרובוט מכל מקום בעולם ברחבי הבית או החלל שהרובוט נמצא בו.

צפו בביצועיו של temi:

דוכן temi בתערוכת CES Asia שקק במבקרים מתעניינים ונלהבים, ששמחו לשמוע שמכירות האונליין של temi בסין יחלו בספטמבר השנה, מאחר והחברה חתמה לאחרונה על חוזה הפצה עם מפיצים סיניים. באירופה, הונג קונג, יפן, אוסטרליה, תאילנד, סינגפור, קוריאה והודו המוצר כבר נמכר על ידי מפיץ מקומי. זאת בנוסף להפצה ישירה של החברה בארה"ב, בה לקוחות כבר מקבלים את המוצר.

הזכייה בפרס Best of CES 2019 בתחום הרובוטים והדרונים (רחפנים) הינה הישג גדול, מאחר ובתערוכה הציגו עשרות חברות מהתחום, ו-Robotemi גברה על כולן. זכייה זו מצטרפת לזכיות נוספות של temi, אשר זכה במקום הראשון בקטגוריית הרובוט האישי בתחרות פרסי אדיסון היוקרתית, הרובוט הטוב ביותר ב CES לאס וגאס על פי Tom's Guide ובפרס מגזין PC הבינלאומי עבור Best of MWC 2018.

יוסי וולף, מנכ"ל חברת Robotemi, אומר: "אין לנו ספק שסין והמזרח בכלל זה שוק עצום בשבילנו, שכן הקהל במדינות אלה צמא ובשל לטכנולוגיה מהסוג שאנחנו מפתחים, ואנו מציעים את זה במחיר שאי אפשר להתחרות בו. אני גאה בצוות הנהדר מטמי סין שהציג בתערוכה והביא אותנו לזכיה".

גל גורן, מנכ"ל temi סין, מוסיף: "התערוכה הייתה עבורנו נקודת ציון להשקת המוצר באופן רשמי בסין, לקראת פתיחת המכירות בהמשך השנה. כמות האנשים שביקרו אצלנו בדוכן ובאו להתנסות בטימי הייתה בלתי נתפסת והרבה מעבר למה שציפינו. יש לנו צוות נהדר בסין, ואנחנו מצפים לחדור לשוק המקומי, ולהביא טכנולוגיה ישראלית לסין בפרט ולמזרח בכלל.

כתיבת תגובה