הישר מצרפת פינת גרמניה: אופל קומבו

מה תרצו היום? רכב צרפתי עם רמת אמינות גבוהה בשוק הישראלי, או משהו פחות מוכר? • אופל קומבו – רכב שמדבר צרפתית במבטא גרמני, עם איכות אחרת ואיבזור מפתיע למסחרית • וכבונוס: גרסת שבעה מקומות מרווחים

אופל קומבו | צילומים: יצרן

שורת פתיחה: האופל-קומבו הוא רכב מסחרי פחות מוכר בשוק הישראלי, מעניין יהיה לעקוב אחר הצלחתו, בוודאי בסגמנט מסורתי שנשלט כבר שנים ע"י סיטרואן ברלינגו המוכרת והנמכרת ביותר בסגמנט.

רקע: חברת אופל הגרמנית שהייתה בבעלות ג'נרל מוטורס נרכשה ב-2017 ע"י קבוצת PSA הצרפתית המייצרת בין השאר את פיג'ו וסיטרואן. במילים אחרות: האופל קומבו הוא למעשה סיטרואן ברלינגו בשינויים קלים.

גרסאות ואופציות: ישנה גרסה ארוכה וגרסה קצרה, חמשה או שבעה מקומות, מנוע בנזין ומנוע דיזל ושני רמות גימור. הגרסה הנבחנת: הארוכה, עם שבעה מקומות ישיבה, מנוע דיזל, רמת גימור גבוהה.

מחיר לגרסה זו: 175.000 ₪

עיצוב: סולידי ומודרני, הפרונט מותאם לשפת העיצוב של אופל, הרכב ארוך וגבוה ואם תשימו אותו ליד מיניוואן פול סייז אתם עלולים לחשוב שאין ממש הבדל… יש חישוקים קלים ואהבתי את הדלת האחורית, מראה לא שגרתי. פרקטית זה פחות נוח, בגלל המשקל של הדלת.

שורת נהג: מושב נוח ואפילו קצת רך מדי. הנדסת אנוש מצוינת, כל מתג נמצא במקומו, ובמתגים – מרגישים איכות הרכבה גרמנית. יש משענת יד לנהג, בקרת שיוט, טעינה אלחוטית, מערכת קול מעולה ומראה פנימית מתכהה.

מסך מגע: יש אפל קאר ואנדרואיד אוטו, לא דובר עברית, מעט מסורבל לתפעול.

מיזוג: המערכת נמצאת בנפרד ממסך המולטימדיה וזה אינטואיטיבי. המזגן חלש מעט. אבזור ששמחנו למצוא ברכב מסחרי: כניסה והנעה ללא מפתח ומראות מתקפלות.

שורה שנייה: מרווחת מאד, מושב קבוע ללא מסילה, קיפול מעולה, יש חלונות חשמל (ברכב מסחרי? שאפו!) נרשם קושי לילדים בפתיחה מבפנים, חלונות כהים, אין פתחי מיזוג ומתחיל להיות כאן חם…

שורה שלישית: מרווחת מאד, מתאימה גם למבוגרים, כסאות נשלפים בקלות, וחם כבר אמרנו…

תא מטען: גדול. כ-600 ליטר, ועוד יותר – אם תקפלו את השורה השלישית, יש פתיחה נפרדת לחלון תא המטען כמו ברכבי פנאי.

מנוע וגיר: דיזל, 1500 סמ"ק, 130 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. מנוע  שבא לעבוד ועושה זאת מצוין גם שהוא מלא בנוסעים ובמשקל.

נוחות הרכב: כמיטב המסורת (של סיטרואן), נוח מאד ו'מגהץ' את הדרך.

בטיחות: יש לא רק מצלמה אחורית אלא מצלמת 360 וקל מאד בזכותה להגיע גם לחניות קשות וצפופות. צל"ש על חיישני חנייה קדמים ואחוריים, כולל תצוגה גרפית בהתקנה מקורית.

בנוסף, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, התרעת התנגשות, התרעה על חגורות בטיחות גם מאחור, התרעה על שטח מת (לא ממש אפקטיבי באור יום), מניעת סנוור ע"י אורות גבוהים. צל"ש על מתג נעילת דלתות אחוריות שנשלטת ע"י הנהג, מצוין למי שיש לו ילדים.

שורת סיכום: התוספות הקטנות עושות את ההבדל, הקומבו הוא המסחרי המפנק ביותר, וכפי שהוא נמכר במפרט הנוכחי, הוא עולה על המקור ומומלץ כקניה משתלמת יותר.

2 תגובות ל: "הישר מצרפת פינת גרמניה: אופל קומבו"

  1. לא שכחו כמעט שום פינוק וזה יפה למסחרית ועוד יותר לצרפתית. אבל אבל רכב מיועד גם לשימוש בקיץ וכן מזגן זה ממש לא מותרות. לא האמנתי שרכב יחסית גדול עם מזגן יחסית חלש בלי שום פיצול לשורות האחוריות. מאכזב דוקא בגלל שמלבד המזגן הכל פצצה.

  2. קניתי בין הראשונים
    אחרי שנה וחצי עם קומבו אני מרוצה מאוד מהרכב
    מפנק ונוח יחסית למסחרית לדעתי הקומבו הכי טוב בקטגוריה
    רק דבר אחד מבאס אותי ברכב
    וזה המשענת יד שהייתה מאוד חלשה ושנעקרה ממקומה בזמן נסיעה ובמוסך היבואן טוענים שלא באחריות
    הרכב עם הנדסת אנוש מצויינת ורק המשענת ….

    אבל חוץ מזה רכב טיל 👍

כתיבת תגובה